Färga håret som gravid?

Brandgul

Trådstartare
Jag är inte orolig för missfärgningar eller så, för jag vill bara färga över lite blekta toppar. Men är det farligt med kemikalier, tungmetaller för barnet i magen?

Sv: Färga håret som gravid?

Min frisör säger att det inte är det. Har tid bokad 2 veckor innan BF, så jag hoppas att hon inte ljuger för mig ;)

Min sa oxå att det var ok. Slingade i förra veckan och det gick bra. Hättan var dock väldigt plågsam :(

Men vi har ju Ia i vår vårmammortråd hon är ju frisör, Ia komsi komsi! :D

Argh jag vill bara fräscha upp mit hår lite så det blir lite vårkänsla. Jag har ett paket med färg som stått i skåpet sen i julas. Jag har inte tordats använda det. Jag har verkligen varit gravid i en hel evighet... Och en hel evighet kvar känns det som...

Jo för mig känns det oxå som en hel evighet nu :crazy:

Hemma färgning har jag ingen info om alls tyvärr..

Jag har färgat mitt hår flera ggr under graviditeten, det är inte farligt. Då skulle de vara förbjudet för frisörer att jobba under graviditeten ;)
Där emot så fäster färgen MYCKET sämre.

Jag tonade mitt hår hemma 2 ggr. Första gången med toning från frisören de blev asbra, andra gången köpte jag nere på ica och det sköjdes ur skitsnabbt.
De värsta med att tona hemma är fogarna *ajajaj*

Hehe jag kände också så andra graviditeten, de 40 veckorna är VERKLIGEN utdragna! Hur långt har du kvar?

Jag färgade mitt hår flera gånger under graviditeten efter att ha hört från många håll att det inte är farligt. Så i med färgen!

Hääär blir det hårfärgning ikväll!!

Om det lossnar snabbt struntar jag i ;) Mina toppar är supertorra och bleka och jag tror allt fäster på dem just nu. Annars klipper jag av håret 1 dm eller så :p

Jag tappar ju alltid hår som en galning (sköldkörtelfel) så nu njuuter jag av att håret sitter kvar och inte lossnar i stora sjok.

Det är sju evighetslånga veckor kvar. Det är rätt okej. Men jag stressar över att det ska bli värre. Då vet jag inte hur jag ska stå ut...

Hoppas du blir nöjd :)

Jag färgade håret hemma senast förra veckan och resultatet i håret blev bra men fogarna gillade det inte :(

Ja gör det! Min färg rann inte ur så det bror nog helt på vad man har för hår.

7 veckor.... ja jag kan ju säga såhär, jag var överlycklig efter att Isaac kommit ut, de sista veckorna av den graviditeten var de längsta och tyngsta någonsin. Men jag skulle ju lätt göra om det :angel: Det hjälper att beklaga sig här på buke, då känns det lite bättre :D

Jag vet att jag läst i tidningar då och då att vissa säger att det borde vara förbjudet att färga håret som gravid. Jag vet inte alltid vad jag ska tro. Men de flesta verkar ju ha fått ut normala barn så :angel:

Å mina fogar som är så jätte samarbetsvilliga. Not. Jag får göra det direkt jag kliver upp och sen ligga på soffan resten av dagen kanske :idea:

Grattis du ska dessutom gå över tiden 2 veckor eller nått sånt. Nee... Vi hoppas inte på det. Första barnet kom ju prick så jag håller tummarna att det i alla fall inte blir senare.

Det är rätt bökigt att orka lyfta nummer 1 i och ur bilstolar, barnstolar osv. Det gör ONT och sen måste jag vila ett bra tag efteråt. För att inte tala om att bada honom :crazy: Å andra sidan är ju pappan hemma på kvällarna och tar badet, men i förrgår ville jag bada honom. Faktiskt.

Frisören här....

Vi brukar avråda från att sätta blekning direkt mot botten. Dels för att det är starka saker och huden är vårt största organ. Dels för att kvaliten på håret ofta ändras under graviditeten och det kan vara svårt att få ett bra resultat. Många mörknar i håret vilket gör att det blir mer svårblekt och kanske gulare än man brukar bli. DXå brukar vi gå över till att göra slingor i hätta eller folie istället. En fördel med det är att utväxten inte blir lika skarp (så man slipper känna panik över att färga om det när utväxten kommer efter 3 veckor) och en annan är att blekningen inte kommer i kontakt med hårbotten.

Lite samma sak kan jag känna med riktig färg oxå. Då talar vi om riktig färg som täcker grått hår till hundra procent eller som kan ljusa upp håret. Där finns en risk att resultatet inte blir riktigt vad man tänkt sej.

Men en intensivtoning (dvs om det står på paketet att det täcker grått hår till ca 50% och ej ljusar upp) är bättre. Den går bara in i yttersta lagret på håret och sliter inte lika mycket som en färg. Innehåller oftast inte ammoniak. Blir blankare och finare i håret.

Så här sent i graviditeten tycker jag det är lugnt. Själv höll jag mej ifrån all form av färgning när det stod i boken om fostrets utveckling att hjärnan bildades och sådant.

Och jo, det är bevisat att frisörer har svårare att bli gravida och att de oftare får tillväxthämmade barn. De farligaste produkterna för oss är hårspray och permanentvätska.

Lycka till och ha håret lite fuktigt så går det mycket fortare att fördela ut färgen i håret och sen kamma igenom det ordentligt med en gles kam så fördelar det sej ännu bättre.

Jag tror att det är riktig färg. Dock hemmafärg... Jag får väl köra på kortaste tiden! Det är rätt nära min vanliga hårfärg, men förhoppningsvis tar det de blekta topparna :) Ja jag borde klippa mig, men eftersom jag har håravfall vanligvis så gillar jag inte att gå till frisörer. Alla bara tjatar om mitt hår och det är inget jag kan göra något åt. Fast jag klippt mig hos samma pesron flera gånger så bara tjatar de i alla fall. Så byter jag och sen struntar jag helt enkelt i att klippa mig. Jag ska se om min syrra kan kapa topparna någon dag :)

Har en kompis som oxå har problem med sköldkörteln. Det är inte lätt. Håret blir ju inte direkt bra i kvaliten och inte hjälper det nämnvärt med inpackningar heller... Så jag förstår dej. Satsa på en snygg färg och njut av håret nu.

Om topparna är mycket ljusare än resten så spar färgkrämen som blir över ,om det blir någon över, och sätt på topparna en gång till efteråt om det inte mörkats ner ordentligt.

Skönt att höra att det inte bara är mitt hår som strular.

Nu ser jag fram emot i morgon och ett nytt hår :D

Jag vet att jag läst i tidningar då och då att vissa säger att det borde vara förbjudet att färga håret som gravid. Jag vet inte alltid vad jag ska tro. Men de flesta verkar ju ha fått ut normala barn så :angel:

tror att det är värre att bo på hornsgatan... Öppna ett fönster så det vädrar.

Nu blev jag också sugen... har en burk som stått här jättelänge.... båda barnen sover....

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 643
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 689
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
455
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
737
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka