Men jag har ju sagt flera gånger nu att JAG HAFT EN BUFFERT. Men buffert är ju till för att användas när det krisar och jag fick använda den just för min sjuka häst och för min syster. Bara för att bufferten abrupt försvinner/används innebär inte det att jag är oaktsam med min ekonomi. Jag vet väl självklart att man ska ha en buffert när man har häst. Jag har ägt flera dyrare hästar före dessa och vet också vart min smärtgräns går för akuta kostnader. Jo, skulle mina hästar bli akut sjuka idag då bufferten inte är åter till sin utgångspunkt, ja då är min smärtgräns lägre.
Börjar bli trött på att vissa i tråden verkar ta mig för en person som inte har koll på pengar, som oaktsamt äger hästar och som inte har koll på mina pengar. Jag vill liksom inte skriva ut alla de summor jag varit tvungen att betala denna senaste månad (och ni ska veta att min yster innebär hennes barn med, jag var självklart villig att för att rädda mina systersöner bidra med det jag hade). Men därför är jag också i denna sits nu. Min skruttbil jag haft, pappas gamla från 2000 dog och blir för dyr att laga, kan få 1500kr på skroten som max för den. Jag försöker komma ikapp men jag bygger inte upp en budget på en lön liksom. Min budget försvann och i samma veva min bil. Livet kom emellan men jag ger inte upp och säljer mina hästar bara för jag har noll i buffert för stunden, eller okej, några stunden.
Nu handlade inte min fråga om det men banken borde kunna se att jag haft en buffert jag så duktigt byggde upp på CSN på 8-11.000kr i månaden i 3,5 år. Jag är sparsam, men just nu blev allt på samma gång.
Kan ju i så fall flytta ut på gatan eller sälja min kropp då om folk anser att min buffert ska bygga upp ASAP!!!!! Men nej, för nu pratade jag om lånesökande till en bil. Jag vill köpa en okej bra bil men har inte en vettig kontantinsats ännu heller, för att slippa slippa köpa massa skräpbilar som ändå går sönder. Men ska såklart kolla upp det alternativet som några av er som ändå inte låser er fast på fel saker tipsar om.