Får exet göra såhär?

Från länken.
"Om den ena föräldern har en mycket högre inkomst än den andre kan det vara rimligt att den föräldern betalar underhållsbidrag trots att barnen bor växelvist."

Jag tycker det här är skitsvårt! Vad ska anses vara liknande levnadsstandard? Ska pappan se till att mamman kan bo i ett lika stort hus? Att hon också kan åka på semestrar med barnen?

I vårt fall har mamman inte haft råd att ge barnen mat eftersom hon envisats med att bo i en alldeles för stor och dyr lägenhet. (Den kostade mer än vårt hus i boendekostnad)

Har då pappan skyldighet att betala underhåll för att barnen ska få mat?

Här blandades soc in och de konstaterade att om mamman inte kan försörja barnens behov är lösningen att barnen bor mer hos den förälder som har råd.

Han har rätt till halva barnbidraget och kan få det utan din underskrift. Det finns en blankett för det oxå om den ena föräldern vägrar skriva på.

Sambon frågade inte ens exet (jätte mkt bråk) utan skickade in den?blanketten med deras avtal om varannan vecka och månaden efter kom halva barnbidraget på hans konto.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 206
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 764
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar