Får en veterinär göra såhär?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får en veterinär göra såhär?

peter_lundin skrev:
Det är ju anmält för länge sen, det är vad tråden handlat om på sistone.
PL

:D Japp, de senaste 130 inläggen ;).

//kristel, mer än lovligt nojjig över ärende 73/03

Vad märkligt att denna tråden blev aktiv igen just när jag satt och klurade på hur det har gått för er..

Förstår hur jobbigt det måste vara att bara gå och vänta. :crazy: Jag kan inte förstå att det skall ta så förbaskat lång tid att få till ett beslut.. :confused:

Lova att du hör av dig och berättar hur det går!! *håller tummarna för er*

Heeeeeeeeeeeeej kompis :love: !

Jo jag håller på att bli vansinnig mildt sagt. Har ju ringt dom med jämna mellanrum för att försäkra mig om att ärendet inte hamnar i ngn hög på ett bord men dom verkar ha koll på läget. Du kan vara lugn för att du ska få reda på vad som händer så fort det bara är möjligt ;).

En kommentar.
Ansvarsnämnden har ett visst anslag som räcker till visst antal sammanträden o det som hinns med hinns med. Angående utslag, nästa steg är ett ev skadestånd, det kan vara bra att veta att det inte finns ngt direkt sammband mellan ekonomisk kompensation o ett fällande utslag i ansvarsnämnden. Det kan gå att få ersättning även utan fällande utslag samtidigt som ett fällande utslag inte är ngn garanti för ersättning.
PL

:crazy: Det här var nästan det värsta jag hört; jag kan inte tro att en utbildad vet. missar en sådan grej; fullständigt sanslöst! Visst ska du anmäla. En sådan vet. vill vi absolut inte ha i stallarna!
Och jag säger det igen; Vet. är bara vara vanliga människor - inga ofelbara gudar. Men den här killen har klivit över gränsen och ska på inga villkor slippa en rejäl prickning. Om du vet vilket distrikt han jobbar på så ringer du länsvet. och rapporterar direkt. Du har alla chanser till skadestånd och upprättelse.

Jag har inte sett den här tråden innan, och vill bara beklaga och hoppas att du får ett rättvist utslag!

peter_lundin skrev:
En kommentar.
Ansvarsnämnden har ett visst anslag som räcker till visst antal sammanträden o det som hinns med hinns med. Angående utslag, nästa steg är ett ev skadestånd, det kan vara bra att veta att det inte finns ngt direkt sammband mellan ekonomisk kompensation o ett fällande utslag i ansvarsnämnden. Det kan gå att få ersättning även utan fällande utslag samtidigt som ett fällande utslag inte är ngn garanti för ersättning.
PL

Men, inte ska jag väl ha ekonomisk ersättning av Ansvarsnämnden heller?
Visst, jag sticker inte under stol med att jag mer än gärna skulle ta emot de pengar jag lagt ut för de extra utgifter och omkostnader jag haft i samband med detta, fast det trodde jag att veterinären på ngt sätt skulle var den som betalde, via någon typ av ansvarsförsäkring eller så.
Fast man har kanske inte en privat ansvarsförsäkring som veterinär, vet du hur det brukar vara med det Peter? Eller du menar kanske att jag efter utslaget ska "be" veterinären om kompensation *fattar inget och känner mig mer än lovligt ignorant* :o .
OM man nu skulle bestämma sig för att försöka få ekonomisk ersättning, vad kan tänkas vara skäliga summor? Omkostnader? Skadestånd? Vet du om något fall där ersättning betalts ut? Hur gick det tillväga?
Jag är så usel på sånt här att det finns bara inte, känner mig ganska så stolt över att ha orkat med processen så här länge. Det är så drygt att inget kunna göra, samtidigt tycker jag att det är viktigt att det gås till botten med såna här saker.

Usch ja, hoppas de löser sig till din fördel (eller vad man ska kalla de)
Jag och den super,sockersöta ponnyn håller tummarna ;) :D !!

jag håller alla mina tummar för dig! hoppas de kräket åker på så mycket skit för allt han har åstadkommit dig!

*thea - som håller på Kristel*!!!

Och jag har faktiskt också undrat vad i helvete PLÅSTREN gör i en första hjälpen kudde, känns en aning fjantigt?

"nej men, har du krockat med bilen och slagit dig, vänta ska jag hämta ett litet plåster och sätta på fingret"

Det där kan hjälpa folk som hamnat i chock, att de får ett litet plåster på minsta lilla sår så känner de sig inte åsidosatta. Litet mentalt övertag.

Har precis pratat med nämnden och blivit FÖRSÄKRAD :banana: om att det ska ta MAX 2 veckor till innan jag får utlåtandet i brevlådan. Vill inte vänta längre nu ju...

Näe men fy vad hemskt.. jag har just läst en hel del av tråden (orkade inte hela) Hoppas du får upprättelse snart!! :devil: :devil: Lova att du skriver när det är klart.. //Labero - nyfiken i en strut som håller på dig! :banana:

Jag skall räkna dagarna.. Hoppas att han får vad han tål :devil: (jag är lite ond idag..)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
HAN BLEV FÄLLD!!!!!!!!!

Jag är så DJÄVLA lättad och lycklig att det finns inte ord att uttrycka hur jag mår just nu. Jag går runt här hemma och gråter och jublar om vart annat :banana: :banana: :banana: .
Ansvarsnämnden har fattat ett enhälligt beslut och veterinär L.A. har fått en erinran för att han har åsidosatt sina plikter i den veterinära yrkesutövningen.

Jag är en lycklig kvinna kan ni tro mina vänner :bow: .

Grattis :bump: :bump:

Har följt din tråd.
Tack för att det finns ihärdiga, ifrågasättande personer som du Kristel.
:bow:

Senast ändrad:

Har inte skrivit tidigare men har följt hela tråden.
Vill bara säga GRATTIS förstår att det måste kännas underbart :banana:

:) GRATTIS :) Jag läste tråden första gången idag....
Du ska ha en :bow: STOR ELOGE :bow: för att du har orkat kämpa och slåss för din rättvisa, även för alla andras hästägares rättvisor, sånt här måste göras för att alla VET ska fatta att de inte kan behandla mnniskor och djur hur som helst!!!!

Jag har gråtit igenom mig hela tråden...är väldigt sentimental....och när du skrev att du hade segrat så blev jag så lättad!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 313
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 604
Hästmänniskan Jag var med om en sak igår som var så chockerande att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare, så jag tänkte höra om någon på buke...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 206
Senast: Skywalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA