Får en veterinär göra såhär?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får en veterinär göra såhär?

Förresten så vill jag smyga in med en sak till som egentligen helt oväsentligt, men eftersom det gått 1½ år sedan så kanske det inte är lika "känsligt" längre om ni förstår vad jag menar...

En rosa nål som det skrevs om förrut är ju en uppdragningskanyl eller konål...men jag är ett levande bevis på att det går att sticka sig själv med dem....Ville bara säga det....

Grattis!!! Jag har också följt tråden. Det är skönt i bedrövelsen iallafall.

/ :banana:

Har oxå följt tråden

Tänker på din häst varje gång jag ser en kanyl...

En stjärna i himlen för att du verkligen inte gav upp utan visade vad du tyckte! Upprättelse och jag hoppas att du kan gå vidare med ett lugnt hjärta.

:)

Läste tråden för första gången idag...

Grattis. :bump: :bump:
Även om det inte ger dig din häst tillbaka så måste det kännas jäkligt skönt nu att han blev fälld.

Grattis, eller vad man nu ska säga :crazy:
Tur att det finns rättvisa :bow:

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har följt tråden i smyg. Så det finns iaf lite rättvisa här i världen!

Nä, det får de inte göra...han borde reagerat vid det stora hematom som följde efter artärsticket. Eftersom hästen redan är nedsatt i sitt allmäntillstånd borde de kontrollerat hästen då hematomet fylldes på.

Vad var din häst konvalecent för?? Tänkte på det här med koagulationsförmågan...han åt inga mediciner eller något som kan ha orsakat att blödningen blivit så gigantisk?!

Vi hade en häst i vårt stall som blev avlivad efter ett benbrott som en veterinär missat..och jag vet hur man känner sig efteråt....

HEMSKT det som hände!! Hoppas att du hämtar dig snart och får veterinären anmäld. OM man inte kan lita på dem..vem ska man lita på då??!

Lycka till!

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! och heja dig!!!! :bump:

Missade hur det hade gått och jag har svarat på ditt första inlägg:/ men nu kan vi glädjas åt att den skyldige får sitt :banana:

GRATTIS!!! :bump: Har följt din tråd och undrat hur det har gått med hela historien! En eloge till dig för att du inte gav dig och så underbart att du/ni fick "upprättelse" eller i alla fall lön för mödan, även om det givetvis inte kan göra saken ogjord. Sådana som du visar att det lönar sig att stå på sig!!! :bow:

Som sagt jag håller helt med ansvarsnämndens bedömning men har lite svårt att instämma i de jublande (skadeglada?) tongångarna (gäller inte Kristel!).
Hur går det med ansökan om ekonomisk kompensation?
PL

peter_lundin skrev:
Som sagt jag håller helt med ansvarsnämndens bedömning men har lite svårt att instämma i de jublande (skadeglada?) tongångarna (gäller inte Kristel!).
Hur går det med ansökan om ekonomisk kompensation?
PL

Skönt att du inte menade mig!
För skadeglädje känner jag ingen, men en otrolig glädje över att det till sist blivit uttrett, DET känner jag.
Jag skulle inte vilja att du ställde dig här och jublade för det hade inte känts som du. Jag uppskattar verkligen att du inte gör vågen ;) utan kommer med konkreta tips och förslag istället, det skattar jag väldigt högt och jag hoppas att du vet det, förutom ansvarsnämnden, den berörde veterinären och mig själv är du en av de två utomstående som fått ta del av alla papper som skrivits i detta ärendet och jag hade inte skickat dem till dig om jag inte värderat dina synpunkter väldigt högt

Ja, den ekonomiska kompensationen ja, den vet jag inte riktigt HUR jag ska ansöka om och vad jag KAN ansöka om. Sveda och värk? Reellt marknadsvärde för hästen? Utgifter i form av självrisker och obduktionskostnader, bensinpengar och transporthyra?
Jag vill inte verka girig men samtidigt vill jag heller inte bara strunta i det OM det faktiskt finns en möjlighet att få ersättning för de merkostnader detta har inneburit.

Du skall ansöka om skillnaden mellan försäkringsvärdet o vad du anser vara hästens marknadsvärde samt alla kostnader du inte fått ersatta av försäkringen.
Skriv bara rätt upp o ner vad du vill ha o varför.
Lycka till PL

Ska ge mig i kast med att knåpa ihop ett brev nu i veckan. Är det till Jordbruksverket jag skickar det sen?
Tack för hjälpen!

Tack, ska genast börja på mitt kompensationsbrev.

kristel skrev:
Tack, ska genast börja på mitt kompensationsbrev.
Jag får nog lägga det i skrin verkar det som för idag hittade jag ett brev från Länsrätten i Jönköpings län.
Han överklagar och jag vet inte vad jag ska ta mig till nu, ytterligare en gång har han lyckats med att riva upp och strö salt i såren :( .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 301
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 604
Hästmänniskan Jag var med om en sak igår som var så chockerande att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare, så jag tänkte höra om någon på buke...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 206
Senast: Skywalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?