Sv: Får en veterinär göra såhär?
Det är över ett år nu, den 27 augusti 03 kom veterinären och strax efter 24:00 dog han dvs den 28: de. Anmälan kom till Veterinära Ansvarsnämnden den 15 september 03, tog några dagar för mig att samla mig och kunna greppa om situationen, den var så absurd.
Man åker iväg med 700 kilo häst och kommer hem med en blodig grimma och 4 skor, sen ska man besluta om obduktion, prata med inblandade veterinärer, älta händelseförloppet, plåga sig med alla "OM jag...", skriva ner allt som hänt, samla ihop all fakta, drabbas av dåligt samvete för att man inte FATTADE att hästen var så dålig att man inte sket i veterinären och sökte akuthjälp.....
Ja en massa pusselbitar som ska ihop.
Det var min första tråd på Bukefalos och det var mycket pga dom reaktioner jag fick som gjorde att jag kände mig "tuff" nog att dra igång OCH fullfölja anmälan.
Insåg vilka enormt kunniga människor här fanns/finns som gärna delar med sig av sin kunskap och erfarenhet
, ni är fantastiska
.
Dom gånger man fått, i mina ögon, dumma yrkande från instämd veterinär och man bara velat backa för att slippa behöva gå igenom det hela IGEN, ja då har man lagt in en liten rad och man har fått massiv respons tillbaks från Er.
Underbart och för mig väldigt viktigt!
TACK.