Får din hund 63,8 minuter frisk luft/dygn?

Sv: Får din hund 63,8 minuter frisk luft/dygn?

Beror helt på vilken dag det är och vad jag gör mer än tränar hund.. Ibland jobbar jag långa dagar och ibland är jag på Universitetet. Det beror också på vad jag tränar med hundarna. Tränar jag finlirslydnad på vintern, så gör jag det mestadels inomhus. Jag räknar mer träningstid än utetid. Generellt får hundarna alltid en långpromenad på minst en timme om dagen(även när jag jobbar långa dagar), och förutom det något som tränas. Antingen fysträning, lydnad, spår, sök, saksök eller specialsök.

Fast jag fattar fortfarande inte varför du berättar om 35 grader etc. i svar till mig, särskilt inte som du själv skriver att "vilken kissepromenad som helst tar 20 minuter".

Sedan måste jag säga att jag stör mig enormt mycket på dina ":grin:". Det är otrevligt att strössla sina inlägg med sådana. Jag tar väldigt illa vid mig när jag får sådana i svar som riktar sig till mig.

Varfor jag berattade att det ar 35*C ute? ... Det kanndes som att jag var tvungen att fortydliga problemet att vara ute i solen, och den kanslan haller fortfarande. Jag forstar ju nu att det inte har nagon baring da du tydlegen avsag endast hundar i Sverige, vilket innebar att jag nu definitivt ar ute ur den har traden.

LOL ... jag ska forsoka komma ihag att inte anvanda 'smilies' om jag svarar dig igen. Sjalv gillar jag dem och tycker att det lattar upp stamningen, som ett leende ungefar.

Du har rätt. Jag letade reda på notisen från If. Men ändå är 30 minuters promenad per dag väldigt lite. Jag har väldigt svårt att hinna se hur hundarna ska hinna uträtta sina behov.

Så här såg enkätsvaren ut i sin helhet. 6 procent (ca. 43 000 hundar) promenerar 10-20 minuter om dagen med sin hund.

Här är det inga svårigheter att komma under 30 minuters promenad, och hunden får ändå alla chanser att göra vad han behöver.
Har han varit iväg och tränat hela eftermiddagen då är han helt nöjd med att bara smita ut i trädgården och göra vad han behöver, och att följa med mig ut i stallet och fodra eller ta in/ut hästarna.
Så om det är några problem att det blir mindre än 30 minuters promenad för en hund beror helt på hur förutsättningarna kring hunden ser ut.
Däremot håller jag helt med om att är den enda utevistelsen/aktiveringen hunden får de här 30 minuternas promenad så är det helt åt skogen.

/Camilla

LOL ... jag ska forsoka komma ihag att inte anvanda 'smilies' om jag svarar dig igen. Sjalv gillar jag dem och tycker att det lattar upp stamningen, som ett leende ungefar.

Så du menar att ett "smirk" (a smile evoking insolence) lättar upp stämningen? Okej, det var nytt för mig.

Senast ändrad:

De kvällar man åker iväg och tränar blir det ju lätt 2-3-4 timmar hemifrån. Sen promenader på det under dagen.
Jag jobbar heltid, är väl borta 9-10 timmar/dag som det är just nu. Går med hundarna innan jobbet, sen får de iaf en långrunda+ rastningar med hundvakten, på kvällen aktiverar jag antingen på klubben (det är ju då det blir flera timmar) eller med promenad och lite hjärngympa hemma.

Min hund (för tillfället hundar) är väl ute mellan 2-6 h till vardags. Bor i lägenhet så det blir ju bara vid motion, rastning och träning. Sen är det klart att de hänger med på grillkvällar, ut med båten, hälsa på folk med trädgård osv så då blir det ju mer att bara strosa runt eller ligga och vila ute.

Philosophia: Det finns nog många som bara släpper ut hunden på tomten och inte går eller aktiverar öht. Men jag håller med dig i resonemanget.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 170
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 593
Senast: iNTOHiMO
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 803
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens