Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vad är då praktik menar du?Inte_Ung skrev:Det håller jag då imte med om.
Jag har haft utbildade anställda som inte begripit det.
Och jag kunde ju inte i min vildaste fantasi tro att någon utbildad inom jordbruk inte förstod det.
Nu så vet jag bättre.
Det är praktik - inte ubildning.
Kan du förstå skillnaden?
Det du räknar upp här är utbildning - inte praktik.
Zindy16 skrev:är på ett stuteri och ska ha avelspraktik, men det enda vi gör (jag och en kompis som är där) är att mocka hela dagarna. Det e typ det enda vi gör.Ska visst stängsla hagar också Öhm jaha var tog avelsbiten vägen? nästa vecka komemr det två praktikanter till och då ska vi ta hand om dom och se till att dom har nåt att göra vi vet ju inte ens själva ju. Och se till att dom bara leder dom snälla hästarna, öhm jaha vilka då licksom Vi känner inte dom hästarna. Om det händer nåt då, får vi ut för det då eller?
Är ju ändå dom som har stället som har ansvaret. Okej att man får mocka det är ju ett stall men det måste finnas nånting annat och göra också. har inte lärt mig ett jota om avel
Inte_Ung skrev:Nej, du skall inte lära dig något annat än att arbeta på en praktik.
Inte_Ung skrev:Det håller jag då imte med om.
Jag har haft utbildade anställda som inte begripit det.
Och jag kunde ju inte i min vildaste fantasi tro att någon utbildad inom jordbruk inte förstod det.
Nu så vet jag bättre.
Inte_Ung skrev:Det är praktik - inte ubildning.
Kan du förstå skillnaden?.
Inte_Ung skrev:Det du räknar upp här är utbildning - inte praktik.
Jasså, vad skall man lära sig då?athena skrev:Där har du iaf rysligt fel .
Jag berättade det vid anställningsintervjun.vacasso skrev:Ja men då är det väl din sak att berätta det för dem redan första dagen så att förvirring inte uppstår.
Och är det några latmaskar som bara vill slöa så får man väl ställa ultimatum.
Med det är ju att lära sig arbeta i just det yrket.Nej, för de gånger jag haft praktik (inom sjukvården visserligen) så var poängen med min praktik att jag visserligen skulle vara påläst men dessutom få lära mej på plats att duka för ett ryggmärgsprov (exempelvis). Det kan inte skolan lära mej, det måste man göra på ett sjukhus.
Men om där inte finns några sådana aktiviteter under just den veckan då?Jag tycker fortfarande att man ska på sin praktik få lära sej hur man gör, även om man läst att ett sto går dräktig ditten länge och att en hingst kan bete sej på duttan vis, så kan man inte se helheten/veta hur det går till egentligen utan att man får lära sej det av en handledare.
Då får jag bara beklaga att du råkat ut för några pulver till praktikanter. Men alla är verkligen inte sådär.Inte_Ung skrev:Jag berättade det vid anställningsintervjun.
Första dagen, andra dagen, tredje dagen, fjärde dagen.....
Och ändå så slutade det bara med tjat om att få rida, låna bilen och åka på dans på fredagkvällen och därför få slippa em-passet..
Inte_Ung skrev:Med det är ju att lära sig arbeta i just det yrket..
Inte_Ung skrev:Men om där inte finns några sådana aktiviteter under just den veckan då?
Att titta på ett sto som går dräktigt är ungefär lika upphetsande som att titta på gräs som växer eller färg som torkar.
Och det är vad man gör i 11 månader.