Sv: Fångtråd del 3
Det blev för bra, nästan all mat var kvar. Får modifiera hålen i eftermiddag.
Det blev för bra, nästan all mat var kvar. Får modifiera hålen i eftermiddag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, då kan du ju utesluta alla möjliga teorier, där man kan ana att en ren brist, eller felaktiga förhållanden mineraler/spårämnen emellan, skulle kunna vara grundorsaken till en obalans i kroppen, som i sin tur skulle kunna leda till fång.
Varför ska de inte kunna reglera det? Dom reglerar ju vad dom äter för slags gräs på betet om dom nu har den möjligheten, på så vis reglerar dom ju bla mineralbehovet. Vad det sen beror på, om dom känner av mineralerna, vad som är gott, vad som är närmast mulen, spelar för mej ingen roll, så länge dom är friska. Skulle dom bli sjuka, är det samma sak där, då skulle jag göra mindre hagar, på det gräs, där jag vet att dom skulle blir bättre av.
Fast jag förstår att det inte kan det om man ger ett ulta delex kombi preparat, för där kan de inte skilja ut vad det är de behöver.
så antingen äter de eller inte.
Marlene
Det KAN bli svält om man inte vet hur mkt av maten som den får i sig o dessutom inte tänker vara hemma för att kolla.
När såna som Bettysmatte har lyckats få sina så fina trots boxvila o skriver vad de ger- är det ingen av #kompisarna" här som skriker svält.
Ibland önskar jag mig tillbaka till tiden då jag 'inte visste bättre'. Det var onekligen enklare så
Djurägaren ska hålla hålla fortsatt kontakt med veterinär för rådgivning och eventuell behandling så länge hästarna har diagnosen fång."
Så blev det med det...