Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm....
Ja det är ju typiskt!!!
Sent ska syndaren vakna
Han är tyvärr inte försäkrat för mer än 3000 kr i liv. Det blev så när jag fick honom. Inser nu att det var ganska korkat fö rhan är naturligtvis mera värd än så. Men jag gjorde så till en början för att jag fick honom gratis medan jag pluggade och egentligen inte hade råd med häst, men om jag ville ha honom var tvungen att ta emot honom just då!
Tanken var ju då att försäkra upp honom såfort jag jag fick tillbaka honom från foder och började jobba. Men tyvärr blev han sjuk innan jag hann....
Kneppigt!
Så här fungerar det på människa, det var de jag hade i bakhuvudet då jag skrev om vätskebalansen, då din häst tappade vikt vid början av silaget.
Snabbantning leder i allmänhet till att mängden kroppsvatten minskar. Det ger en snabb viktnedgång och lika snabb viktuppgång när mat intaget normaliseras. Viktnedgångenorsakas av tömning av kolhydrat förrådet som binder en stor mängd vatten. När kolhydratförråden byggs upp igen kommer vattenmängden att återställas och vikten ökar.
Marlene
kl
Har funderat.... vad händer med en häst vars ägare inte ser att den har fång. Tänkte att det är många oansvaiga ägare som bara lämnar sina hästar på betet utan att se till dom ordentligt varje dag. Vad kan hända när den inte blir behandlad utan får gå kvar på betet? Vad händer med hästen?
Så här fungerar det på människa, det var de jag hade i bakhuvudet då jag skrev om vätskebalansen, då din häst tappade vikt vid början av silaget.
Snabbantning leder i allmänhet till att mängden kroppsvatten minskar. Det ger en snabb viktnedgång och lika snabb viktuppgång när mat intaget normaliseras. Viktnedgångenorsakas av tömning av kolhydrat förrådet som binder en stor mängd vatten. När kolhydratförråden byggs upp igen kommer vattenmängden att återställas och vikten ökar.
Marlene
Det stämmer inte med din häst, men jag skrev det ändå, eftersom det är fler än du och jag som läser/skriver, nån kanske är intresserad av ren banting för nån häst, vad vet jag...
Marlene
kl
Har funderat.... vad händer med en häst vars ägare inte ser att den har fång. Tänkte att det är många oansvaiga ägare som bara lämnar sina hästar på betet utan att se till dom ordentligt varje dag. Vad kan hända när den inte blir behandlad utan får gå kvar på betet? Vad händer med hästen?
Marlene
Varför binder det vatten?