Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu vet inte jag vem som blandat ihop saker och ting, men nog har jag för mig att Alex försöker dra ner MJ allt vad som går utan att det går ut över proteinet? Alltså är det inte att han får för lite MJ som hon oroar sig för, utan att han får för lite TS och protein.
Hoppsan, såg att du hann före.
Vet du, eller någon annan, om det finns en "lista" någonstans över ungefär hur mycket hästar och ponnyer av olika raser och mankhöjder bör väga? Hade varit intressant att kolla!
Annars: någon som vet hur mycket en grovt byggd haflinger, som är ca 145 cm hög, bör väga? Enligt måttbandet väger hon nog ca 450 kg nu. Hon har tappat MYCKET! Man känner revbenen väldigt tydligt numera. Alla som ser henne tycker helt spontant att hon blivit väldigt slank !
Vet du, eller någon annan, om det finns en "lista" någonstans över ungefär hur mycket hästar och ponnyer av olika raser och mankhöjder bör väga? Hade varit intressant att kolla!
Jag vill gärna tänka från olika håll och rent etologiskt är ju boxvila kvalificerat djurplågeri - dvs hästen stöts ut ut flocken
och det stressar dem, det är ju därför de laddar ur den stressen i rörelse.
Hörde en bonde som gav bajsvatten, kanske vore något...
Tack Iser och Bettys matte för inlägg
596 och 597
Jag har paj på musen och dettar tid att klippa i långa inlägg
Jag håller fullständigt med om att ju mer man vet ju mer inser man att man ingetvet
och börjar man försöka skydda sig mot allt - så råkar man ställa till det istället
Det är lätt att tappa perspektivet vid svåra tillfällen i livet
Det bästa man kan göra är att vara i nuet och titta på hästen
svårt men, det enda man kan göra tror jag
Ja fettman har ju kommit någonstans ifrån eller hur? innan boxvilan. Först har den gått på vanligt bete tillsammans med ett fullblod som är svårfött. sen har den har gått ute på magert gräs med munkorg och fodrats minimala givor därutöver. då hetsäter de allt de kan komma över när de ges chansen. Den skulle väl ha ätit ett sånt foder redan från början så hade den inte blivit överfet.
Sörpa kallas det
Bra ide för man ger en häst med magproblem bajsvatten från en som har bra mage= den får hjälp och får i sig rätt bakterier