Sv: Fångtråd del 2
KL
Usch, vad jag känner mig gnällig och pipig men jag börjar bli så trött på att försöka få ihop mitt liv! Hovslagaren är OMÖJLIG
! Som jag berättat innan har jag återbesök den 9/4 och skulle ha hovis då också på kliniken. Först lovade hon men kom sedan på att det var skärtorsdag och då blev det inte så. Sedan försökte jag ändra återbesöket till denna torsdagen i stället, för då kunde hovis komma dit. MEN då var det såklart fullbokat på kliniken i stället (inte så konstigt i och med att de bara har öppet 2 dgr/vecka).
SMSar tillbaks hovis och föreslår några andra dagar (på kvällstid) och undrar om hon kan då. Inget svar. SMSar igen igår kväll och undrar igen om hon kan, eller om hon i stället vill föreslå några andra kvällar som vi kan komma. Igen, inget svar. Jag börjar bli desperat! Mina hästar måste ju bli omskodda riktigt snart, och det känns ju märkligt att ringa någon annan i nuläget
.
Hur gör ni andra med jobb/skola etc? Lyckas ni boka tider som fungerar för er? Jag ska redan ta semesterdag nummer två för att åka till kliniken på återbesök, och vill verkligen inte ta hela lediga dagar för att åka till hovis också. Det tar sin "lilla" tid nämligen. Lastning + resa dit = ca 2 h, minst ett par timmar där och sedan en timme hem. Det är 5 timmar det...
Jag har en "hemmaman" (arbetar hemifrån) och han har fixat vanliga hovis själv, men nu när vi ska åka iväg måste jag ju med. Kliniken föreslog ju tex att jag kunde ringa på torsdagmorgon och höra om de hade fått några återbud. Men hur skulle det se ut
? Jobbet behöver ju veta några dagar i förväg så att man kan skaffa vik för mig. Jag kan inte bara försvinna när jag vill om det inte är en akutsituation! Hur ska man klara sjuka hästar och jobb samtidigt? Hur lyckas ni?
Man blir nog extra känslig när man lever under fångstressen, tror jag, för jag är inte så gnällig i vanliga fall
. Men det tar på en när man ska upp tidigt, tidigt för att hinna medicinera, mocka och mata innan jobbet. Det är ju inte detsamma när man bara kan öppna dörren och släppa ut, och sedan välja om man vill ta stallet på morgonen eller efter jobbet.
Kanske en tankeställare för den som funderar på att köpa en fånghäst...?