Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
egentligen borde jag kanske inte alls lägga mig i.
Men det är svårt när det är så mycket tjaffs och man får höra de olika "lägrerna" vara arga på varandra hela tiden.
Jag skulle aldrig falla mig in att be mina barn om bensinpengar för att jag skjutsar dem. Inte ens andras barn, faktiskt - de flesta 20-åringar jag känner har mycket små ekonomier. (Vuxna brukar man ju inte behöva be.)
Vi tar det inte förgivet i vår familj att föräldrar ska betala bara för att de är föräldrar.
Eller, om man vänder på det, om man hjälper barnen så blir de hjälplösa mähän.
Mina föräldrar hade aldrig krävt mig på bensinpengar som tjugoåring. Gick vi ut och åt pröjsade de alltid. Jag var 20 och började precis bygga upp mitt liv och min ekonomi, inte en chans att mina ganska well-off föräldrar hade suttit och bett mig om 200 spänn. Inte ens femhundra spänn.Jag räknar en 20 åring som vuxen.
Men för H_Z så kan det vara ett jättestort problem och jag kan föreställa mig hur *alla* kommer och beklagar sig för henne och det är skitjobbigt
Olika familjer gör uppenbarligen på olika vis. Vi tar det inte förgivet i vår familj att föräldrar ska betala bara för att de är föräldrar.
Om något av mina barn flyttar och ber mig köra 60 mil så är jag helt säker på att de skulle erbjuda sig att betala, sen är det en annan femma om jag skulle ta emot pengarna.