Fälttävlans-VM 2022

Jag får riktigt glädjerysningar och ler lyckligt av sådana härliga utläggningar som om Gauguin de Lully och Jaguar Mail och Bertil Frost. :D Visar hur svältfödd man är på spännande historiska fördjupningar i de "vanliga" hopp- och dressyrsändningarna.

Jag får riktigt glädjerysningar och ler lyckligt av sådana härliga utläggningar som om Gauguin de Lully och Jaguar Mail och Bertil Frost. :D Visar hur svältfödd man är på spännande historiska fördjupningar i de "vanliga" hopp- och dressyrsändningarna.
Det tråkiga är att det var lite fel. Gauguin de Lully var Chagall - Gaspari - Drabant. Tittar man på pappans stam var hans mormor också svensk, så det är dubbelt av både Gaspari och Drabant på fädernet. https://sporthorse-data.com/pedigree/greco-de-lully-ch?mode=d

Bertil Frost tävlade Joysticks mormors mormors far Åskmolnet:)

Men jag håller med om att det är intressant med historia, och även sånt som att hingstar som stått i Sverige har avkommor med.

@Görel Roligt med Grafenstolz-närvaron (ja jag ligger efter 😅)
Jag tycker att det är jättekul!

Såg honom på hingstvisning på Lövsta för flera år sen, och kände mig lite starstrucked när han kom in:love:
Har också delat stall med ett par avkommor.

Såg också Jaguar Mail flera gånger, liksom Cardento, och det är roligt att se avkommor till hingstar som man själv sett i verkligheten.

Jag tycker att det är jättekul!

Såg honom på hingstvisning på Lövsta för flera år sen, och kände mig lite starstrucked när han kom in:love:
Har också delat stall med ett par avkommor.

Såg också Jaguar Mail flera gånger, liksom Cardento, och det är roligt att se avkommor till hingstar som man själv sett i verkligheten.
Ja superintressant! Visst var det någon mer i startfältet med Grafenstolz-stam?

Elsker Lucinda Green, men hadde vært bedre å høre på om hun holdt litt avstand til mikrofonen for det er mye "skurring" og pusting som lager masse lyd.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I mitten av september avgörs VM i fälttävlan, i italienska Pratoni del Vivaro. Sverige är en av 16 nationer som har lag på plats och SVT...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Gunnar
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
915
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 096
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar