Fälttävlans-VM 2022

Jag är sen! Men tittar nu och hinner visst med den sista svensken :D amatörtimmen men tycker att terräng är så spännande 🤩

Snyggt av Jung, trist endast att de kom fel på vattenhindret och han behövde "uppmuntra" (😒) men Chipmunk såg fräsch ut när de kom i mål och i övrigt var det mjukt och fint ridet tycker jag.

Jung är ju en fröjd att se rida, även om jag blev lite nervös vid ett par tillfällen idag!

Men ingen Klimke med? Hade ju varit så roligt att se henne rida två VM samma år i olika discipliner

Kanske en dum fråga men är det flera hästar inne på banan samtidigt? De visade en häst men sedan en annan på en annan del av banan så jag blev undrande. Eller är det kanske repriser från tidigare ritter?

Vad som bl.a är trevligt med LC och den andra kommentator är att när det inte finns något att säga, så pladdrar de inte i onödan.

Gillar dessutom det generella hästmaterialet, lagom stora och lätta i kroppen.

Kanske en dum fråga men är det flera hästar inne på banan samtidigt? De visade en häst men sedan en annan på en annan del av banan så jag blev undrande. Eller är det kanske repriser från tidigare ritter?
Nej, inte dumt alls. Så är det, och terrängen är jätteförvirrande att kolla på 😅

Nej, inte dumt alls. Så är det, och terrängen är jätteförvirrande att kolla på 😅
Åh? Är det flera hästar inne på banan alltså. Logiskt då det skulle ta längre tid annars, men då förstår jag varför det kan bli förvirrande :laugh:
Är det t.o.m tre hästar inne på banan samtidigt?? :cautious:

Edit: Såg @fio s svar nu, förståeligt :D
Men tänker också att om det skulle ske någon olycka så skulle det kunna drabba två andra ryttare efter dem om de har otur, hur gör man då? Omritt låter lite orättvist om hästarna är trötta.

Äsch, det finns ju gott om hästar att visa på teven nu, skippa intervjuerna eller ha dem i ett litet hörn :mad: jag vill se tävlingen inte intervjuerna!

Åh? Är det flera hästar inne på banan alltså. Logiskt då det skulle ta längre tid annars, men då förstår jag varför det kan bli förvirrande :laugh:

Men tänker också att om det skulle ske någon olycka så skulle det kunna drabba två andra ryttare efter dem om de har otur, hur gör man då? Omritt låter lite orättvist om hästarna är trötta.

Ryttarna blir stoppade.. som nu

Om det sker en olycka så pausar man de ekipage som hunnit starta, så de får hänga på banan en stund tills t.ex. hindret är uppbyggt igen och sjukvårdare gjort sitt. Kan vara fördel, kan vara nackdel.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I mitten av september avgörs VM i fälttävlan, i italienska Pratoni del Vivaro. Sverige är en av 16 nationer som har lag på plats och SVT...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Gunnar
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
915
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 096
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar