Är det bara jag eller finns det fler som nästan tycker det är trevligare att titta på dessa dressyrekipagen än den vanliga dressyren på motsvarande nivå?Den som vill se Niklas Lindbäcks dressyr kan göra det här på FB
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det bara jag eller finns det fler som nästan tycker det är trevligare att titta på dessa dressyrekipagen än den vanliga dressyren på motsvarande nivå?Den som vill se Niklas Lindbäcks dressyr kan göra det här på FB
100%Är det bara jag eller finns det fler som nästan tycker det är trevligare att titta på dessa dressyrekipagen än den vanliga dressyren på motsvarande nivå?
Givetvis finns det ekipage som inte är lika trevliga att titta på men om vi tar Niklas ritt här ovanför som exempel så är det mjukt, följsamt, hästen rör sig lätt och smidigt, det ser inte spänt och ansträngt ut och även i de samlade gångarterna så känns hästens rörelser vägvinnande och energisnåla. Det är en känsla jag ofta saknar inom den vanliga dressyren där man premierar flashiga och uttrycksfulla rörelser som ibland kommer på bekostnad av lättheten och avslappningen.
Oj jag tycker precis tvärt om. Det är ju lydigt och stadigt liksom men i jämförelse rätt stiff liksom?Givetvis finns det ekipage som inte är lika trevliga att titta på men om vi tar Niklas ritt här ovanför som exempel så är det mjukt, följsamt, hästen rör sig lätt och smidigt, det ser inte spänt och ansträngt ut och även i de samlade gångarterna så känns hästens rörelser vägvinnande och energisnåla. Det är en känsla jag ofta saknar inom den vanliga dressyren där man premierar flashiga och uttrycksfulla rörelser som ibland kommer på bekostnad av lättheten och avslappningen.
Var kan man se/höra Lucinda Green? Älskar hur hon kommenterar.
Tack!Svenska ryttarnas starttider
11.02 Malin Josefsson
11.30 Niklas Lindbäck
12.26 Sofia Sjöborg
14.18 Aminda Ingulfsson
15.50 Frida Andersen
Tänker du på poängen? Han hade ner flera flaggor.Vad var det som hände med Focus? Åt lunch och missade.