Jag tror det är en vuxen. Som inte har alla hästar hemma.Ju argare personen är, desto bättre blir hen på att stava. Så felstavningarna är fejk.
Hens konto är avstängt nu, av insta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det är en vuxen. Som inte har alla hästar hemma.Ju argare personen är, desto bättre blir hen på att stava. Så felstavningarna är fejk.
Hens konto är avstängt nu, av insta.
Det är de rika som skriver lagarnaHur förklarar man för en ung tonåring att rättsystemet är så "mesigt" att det inte ens inleds en förundersökning då förundersökningsledaren anser att chansen att få fram vem som gjort det är lika med noll?
Hur kan det vara utformat så att ett "ekonomiskt lidande" räknas som allvarligare än att medvetet vara så elak med någon som redan mår dåligt att hen nästan kraschar?
Jag fattar det verkligen inte...
Jag tror(!) att ett trubbigt rättssystem inte är hela problemet. Innan det är aktuellt att spåra IP-adresser krävs hjälp från företaget med chatplattformen, med att knyta det aktuella användarkontot till en specifik inloggning. Såvitt jag förstått är de företagen i många fall uttalat anonyma och svårkommunicerade. I andra änden, och det är nog den enklaste, krävs motsvarande bistånd från den internetoperatör som den aktuella användaren nyttjat, för att knyta uppkopplingen/chatsessionen till en specifik användare. Men sedan krävs ju att man kan, rimligt rättssäkert, styrka vilken person som faktiskt skrivit meddelandena. I en familj med flera användare, eller på en skoldator, eller på ett bibliotek eller en arbetsplats, är det inte självklart att det utom rimligt tvivel går att knyta en viss person till själva gärningen. I praktiken kan ett sådant här ärende nog kräva en lång utredning som ändå inte säkert resulterar i någon användbar bevisning.Hur förklarar man för en ung tonåring att rättsystemet är så "mesigt" att det inte ens inleds en förundersökning då förundersökningsledaren anser att chansen att få fram vem som gjort det är lika med noll?