Fäller era hundar nu???

gillaj

Trådstartare
Min schäfer fäller något alldeles otroligt. Det går att dra av henne i princip hur mycket hår som helst verkar det som, jag bara väntar på att hon ska bli naken. :crazy:

Har känt igenom henne ordentligt och kan inte märka något konstigt i "hårbotten" utom de vanliga små eksem hon brukar få ibland.

Sv: Fäller era hundar nu???

Ja!!!!!!!!
Min Collie är snart en nakenfis!!:banana:

Nä, bara katten.

Kan borsta kardan full tre gånger om dagen och han sprider ändå ett svart täcke vart han än går!

/Syrsa

Då är inte min ensam då! Puh, jag har aldrig varit med om att min hund har fällt så här års förut. Undrar om det har med klimatförändringar att göra. :confused:

Mina schäfergrabbar fäller utav bara helvete:eek:

Borstar dem och dammsuger här hemma stup i kvarten, men snart ger jag upp....:cool:

Mitzie fällde också ordentligt i våras, det var därför jag blev så förvånad när hon började fälla nu. Och nu är det etter värre än det var i våras.

Ja, väntar på att hon snart blivit en ny ras - naken Border collie. Hon började i våras och sen gav det sig aldrig. Har hört att det är flera som har hundar som fäller som bara den nu, måste ju vara något med vädret.

Min labbe fäller visserligen mer eller mindre jämt, men han tycks inte fälla mer än vanligt nu. Annars när han fäller som mest går det inte ens att röra vid honom utan att han tappar några kilo päls, men just nu är han väldigt slät och fin och 'ofällig'.

Jag kan överhuvudtaget inte relatera till det du skriver!

DSCN4299.jpg

Herregud! :eek: :rofl:
/Lidl, som har en fällfri hund :p

Haha herregud. Hade man inte sett hunden sitta bredvid så hade man ju börjat undra. :angel: ;)

Mina två fäller som tokar. Umgås mest med dammsugaren och kardan för tillfället - vill man att de ska se bra ut hemma ska jag helst dammsuga två gånger per dag...

Har tre hundar (räknar inte med puppisarna som fyller två veckor idag:love:).
'Flocken' består av två vuxna border collies och en vuxen jack russel. Det sägs att de ska fälla två gånger om året och det är helt ok, om bara inte de förbannade:devil: fällperioderna varade 6 månader vardera.
Det är så lagom roligt att bli jagad UPPFÖR trappan av pälsråttorna:mad:.
Dammsugaren är igång nästan jämt men vad hjälper det. Det syns då iallafall inte.

Känner mig som en uppfödare av pälsråttor.;)

*kl*

Phu, känner alltför väl igen Gabbis bild...
Min schäferhane har just slutat fälla, efter att ha fällt rejält halva sommaren.. Inte gjort annat än borstat hund och dammsugit..
Tiken har fällt normalt, fällde vinterpälsen som vanligt men har inte fällt något anmärkningsvär i sommar (har en liten fällning i juli) Han har fällt rubbet känns det som, alla täckhår och alla underull.. Borde varit naken, men inte riktigt, även om han ser för jäklig ut :devil:
Fast, nya pälsen är på utväxt, så jag tröstar mig med det, och inbillar mig att han kommer bli ÄNNU vackrare :D

Vet ett par hundar till som valt denna sommar till att byta det mesta i pälsväg..

Åh, jag är inte ensam!!
Har haft min första hund nu i tre månader, och för en månad sen började hon fälla utav bara helvete! Hade inte förändrat något angående henne så allergi var inte orsaken. Hon är ju inte långhårig, utan har halvlång, liggande, vit päls. På sidorna ser man rakt igenom pälsen ner på skinnet, så uttunnad är den nu:eek:
Jag har varit så himla rädd att hon har varit allergisk eller mått dåligt! Men då är det inte bara jag som snart har en nakenhund?

Nä som tur är mina 3 är KLARA jiippeee!!!

KL
Japp! Stora Höstfällningen har börjat, underullen ska bytas ut. Och det betyder borstning ca varannan dag för att få väck sk**en så fört som möjligt. Fyller lätt en papperskasse varje gång *suck*.
Tur det inte är såhär hela året:D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 834
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 321
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 272
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 876
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka