Fågelbord med webbkamera

Philosophia

Trådstartare
Grannen har köpt ett fågelbord med webbkamera där kamerabatterier laddas upp av solceller. Det hade varit kul till stugan och att kunna följa fågellivet (och ekorren!) när vi inte är där.

Jag funderar dock på hur det funkar vintertid med snö som landar på solcellerna. Är det någon som har ett sådant fågelbord som vet?

Grannen har köpt ett fågelbord med webbkamera där kamerabatterier laddas upp av solceller. Det hade varit kul till stugan och att kunna följa fågellivet (och ekorren!) när vi inte är där.

Jag funderar dock på hur det funkar vintertid med snö som landar på solcellerna. Är det någon som har ett sådant fågelbord som vet?
Hur funkar det med kyla?
Tänker på att min mobil skapar dramatik och spelar död vid ungefär -2 om den inte får ligga i en kroppsuppvärmd ficka... Vill minnas er stuga låg där det blir riktigt vinterklimat?

Hur funkar det med kyla?
Tänker på att min mobil skapar dramatik och spelar död vid ungefär -2 om den inte får ligga i en kroppsuppvärmd ficka... Vill minnas er stuga låg där det blir riktigt vinterklimat?

Ingen aning faktiskt. Men jag tror inte att en webbkamera är lika känslig som en mobil. Jag kan ju nöja mig att ha den framme från maj till oktober. :)

Vi har en kamera som laddas av solceller och ett batteri vid matplats på jaktmarken. Funkar bra hela vintern igenom.

Toppen! Vi hade egentligen planer på en vanlig webbkamera som komplement till väderstationen för att kunna följa snöläget och djurbesök på tomten (och då riktat mot fågelbordet), så du får gärna tipsa om den du har.

Toppen! Vi hade egentligen planer på en vanlig webbkamera som komplement till väderstationen för att kunna följa snöläget och djurbesök på tomten (och då riktat mot fågelbordet), så du får gärna tipsa om den du har.
Tyvärr vet jag inte märket men jag vet att det finns och att den funkar även på vintern. Jag tror att den vi har är en billigare version från Kina så det har varit lite meck med inställningar osv.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 019
Senast: Kirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 892
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 505
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 627
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025