Färgtråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Färgtråd II

Hoppas poloplayer kan hjälpa dig, han har ju erfarenhet av knabbar.

Är någon av föräldrarna skimmel? Annars kan hon ju inte bli det.
 
Sv: Färgtråd II

Kl

Min knabstruperkorsning jag hade, stod som fux med schabraktigrering men hade nästan skimlat av helt när jag sålde honom! Har lagt ut bild på honom, tror det står fux med shabraktigrering på blup också! Han var e:cornetto (den äldre)!
 
Sv: Färgtråd II

kl

Har ni sett hästen som Carin Götblad rider i Häst&Ryttare? Ytterst märklig färg, och den refereras till som ett halvblod. Jag kan dock inte hitta någon Mojito i blup som passar in.
 
Sv: Färgtråd II

Du kan åtminstone beskriva färgen så att andra förstår vad du reagerat på.
 
Sv: Färgtråd II

Nej, det kan jag faktiskt inte, mer än ytterst märklig. Jag har aldrig sett något liknande på ett svenskt halvblod i alla fall.
 
Sv: Färgtråd II

Då är det snudd på en efterlysning eftersom du vill veta stammen på en speciell häst.

Tänk också på att det är en stor skillnad på ett halvblod och ett svenskt halvblod. Utlandsfödda hästar behöver inte tillägsregistreras i ASVH.
 
Sv: Färgtråd II

Den ser ut som nån sorts konstig tigrering men med en hel del runda färgade prickar i vad som jag kan närmast kalla för fuxfärg. Mycket märklig färg håller jag med Trissa om.
 
Sv: Färgtråd II

Visst vet jag att det är skillnad på svenskt och utlandsfött halvblod, det var ju därför jag skrev svenskt, för att poängtera det. Om det nu är ett svenskt så har jag aldrig sett en liknande färg, och då är det klart att stammen är intressant i sammanhanget; vad/vem/hur ger en sådan färg? Men om du tycker det är en efterlysning får du ta bort mina inlägg.
 
Sv: Färgtråd II

Reagerade också på den färgen!

Jag skulle beskriva det som att den är tigrerad med brun grundfärg, men med olika "nyans" på prickarna och ganska stora prickar, och inte heller helt vit där den inte har prickar. Väldigt rolig vit teckning på benen också...
 
Sv: Färgtråd II

Jag kan skicka bild på den prickiga hästen som carin götblad red på om du vill skcka din privata mail, använder bara telefonen o surfar med och lyckas inte lägga in bild eller skicka PM!
 
Sv: Färgtråd II

Detta är ju ett diskussionsforum där alla ska få vara med. Därför ska man inte hänvisa till något som inte alla kan ta del av. Då blir det en diskussion bara för vissa.
 
Senast ändrad:
Sv: Färgtråd II

Detta är ju ett diskussionsforum där alla ska få vara med. Därför ska man inte hänvisa till något som inte alla kan ta del av. Då blir det en diskussion bara för vissa.

Hon menade väl naturligtvis så att du kunde lägga in bilden i tråden iom att hon skriver att hon inte kan lägga in bilden själv från telefonen............
 
Sv: Färgtråd II

Fast enligt forumreglerna får du inte lägga in copyrightskyddat material

"Lägg inte in copyrightskyddat material, varken text, bilder eller annat, om du inte fått tillåtelse att använda dem av den som har upphovsrätten."
 
Sv: Färgtråd II

Är det coptrightskyddat trots att det inte finns märkning? Det enda jag kan hitta är texten "eftertryck av text och bild förbjudet" som står längst fram i tidningen med liten text!
 
Sv: Färgtråd II

Bukefalos får mycket klagomål på att bilder snos. Den som lägger ut en bild får ta ansvar för att man kollat upp att man har tillstånd att lägga ut den. Jag tänker inte medverka till att bilder som jag inte har full koll på läggs ut.
 
Sv: Färgtråd II

Är det coptrightskyddat trots att det inte finns märkning? Det enda jag kan hitta är texten "eftertryck av text och bild förbjudet" som står längst fram i tidningen med liten text!
ALLT är skyddat av upphovsrättslagen. behövs ingen märkning för det.
 
Sv: Färgtråd II

Är det coptrightskyddat trots att det inte finns märkning? Det enda jag kan hitta är texten "eftertryck av text och bild förbjudet" som står längst fram i tidningen med liten text!

Japp. Precis som att det är olagligt att sno kläder från en butik trots att de saknar stöldskydd. ;)
 
Sv: Färgtråd II

Denna häst finns på nätet och den är imp Danmark och det finns knabstrupper i honom. Han är iallafall inte svenskt halvblod enl tidigare ägares hemsida. Hans namn stavas inte som i artikeln heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 973
Senast: Jadzia
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 973
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 011
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp