Facebook har låst kontot

MCP

Trådstartare
Igår aå fick jag detta meddelande när jag skulle gå in på facebook. Jag har då försökt att följa de steg som krävs för att öppna kontot igen. Fått koder på telefonen som jag knappat in o.s.v. nät jag kommer till steget att jag ska "skydda mina inloggninguppgifter" så tar det stopp. Fortsätter i nästa inlägg
Screenshot_20250429_083557_Samsung Internet.webp

Det enda som kommer upp är då detta. Klickar jag på "gå till nyhetsflödet" så ser jag hur den översta balen från facebook kommer upp, men så när sidan försöker laddas så kastas jag bara tillbaka till sidan om att mitt konto är låst.
Klickar jag på "help center" så kommer det oftast bara upp en "ingen internetanslutning" sida. Jag har provat att rensa cookies och historiken, men inget verkar hjälpa. Verkar också vara omöjligt att hitta någonstans där man skulle kunna nå kundtjänst via någon chat eller mejl.
Är set någon som har något råd?
Screenshot_20250429_083644_Samsung Internet.webp

Ja, och messenger är jag ju förstås också utslängd från, men där är det märkliga att om någon skickar meddelanden i gruppchat, då får jag notis om det i appen, och kan också läsa meddelandet ibland, och ibland inte.

Om du googlar på "mitt facebook-konto är låst". Kommer du in via några av länkarna till facebook som dyker upp i listan?
Det gör jag som inte har facebook men de är av nån anledning på arabiska hos mig 😅.

Jag hade ett skit när jag tillfälligt skaffade ett instagramkonto som jag sen tänkt avsluta. De låste det kvickt låste med påståendet att jag inte följde deras regler. Oklart vad jag fjorde. hade inga inlägg än ens.
Jag gav upp eftersom jag inte skulle ha det länge då de bara avslog överklagan.
Hoppas det är lättare med fb.

Om du googlar på "mitt facebook-konto är låst". Kommer du in via några av länkarna till facebook som dyker upp i listan?
Det gör jag som inte har facebook men de är av nån anledning på arabiska hos mig 😅.

Jag hade ett skit när jag tillfälligt skaffade ett instagramkonto som jag sen tänkt avsluta. De låste det kvickt låste med påståendet att jag inte följde deras regler. Oklart vad jag fjorde. hade inga inlägg än ens.
Jag gav upp eftersom jag inte skulle ha det länge då de bara avslog överklagan.
Hoppas det är lättare med fb.
Jag ska prova googla en gång till på det. När jag försökte kolla så handlade alla sidorna om när facebook låst ens konto för att man brutit mot någon regel, och i mitt fall handlar det ju om att det är låst av säkerhetsskäl för att de misstänker att någon annan varit in på det.
Tyvärr har jag små förhoppningar om att det ska vara bättre än instagram, samma ansiktslösa sk*t tänner jag :meh:

Detta säger att det även om/när du lyckats slutföra en säkerhetskontroll (vad det nu är) får vänta 24h innan du kan logga in ingen.
https://m.facebook.com/help/186388591410463#

Jag googlade låst facebook-konto ovanlig aktivitet.
Kanske kan dt också vara en bakväg in till hjälpcenter via sökmotor så du kanske kan skicka meddelande/mail till dem.

För jag antar att du inte fått nåt mail/sms om återställning av kontot?

Jag var med om samma för 1,5 år sen, fick aldrig tillbaka kontot. Kämpade som en liten gris men det går ju fan inte arg få tag i någon där heller.

#fortfarandearg

@Cattis_E
En till märklig sak är det att när jag ska öppna dina länka händer inget, det kommer inte upp någon sida alls för mig :confused: så var det när jag googlade hel center också en gång. Det är som om facebook självt buggar på min telefon. Jag har fått ett mejl där det står det där samma om att kontot är låst och varför, med en länk som leder till just den sidan som är i min första bild.

@athena låter ju verkligen inte lovande. Facebook i sig självt är väl inte hela världen, men det finns en del interagerande och meddelanden med personer som inte finns i denna värld mera som jag inte skulle vilja att går förlorade

Jag skickade ett mail till fb från mailadressen kopplat till kontot där jag bönade och hotade om vartannat. Skrev ner några gamla lösenord och ifrågasatte hur någon som kontrollerat kontot i ett par dagar triumferade mig som haft kontot i åratal.
Fick då svar med en länk där jag kunde ändra lösenordet.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 667
Senast: cirkus
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 503
Senast: Intejag
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 067
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka