et_flickan
Trådstartare
Sv: Extremt frusna hästar
Jo det är därför jag täckar henne för annars så förlorar hon ju massa energi på att hålla sig varm som skulle kunna göra så att går upp i vikt. Men hon har blivit väldigt fin på sistånde.
Rider väldigt annorlunda nu. Förut var det mkt trav och galopparbete men nu skrittar jag ut i skogen flera timmar och klättrar, det har verkligen gjort så att musklerna börjat synas på henne.
ET-flikkan: din häst har ju vad jag sett tidigare i trådar varit vid sämre hälsa, haft oerhört lite kroppsmassa, varit tunn i allmänhet och totalt saknat underhudsfett/muskelmassa. säkert är hon extra känslig pga det. du har väl haft hull problem på henne ganska länge - kanske ngt med ämnesomsättningen och de anledningarna att hon reagerar så extremt. skulle fortsätta täcka henne isåfall, det är bättre att hon lägger på sig, att "härda" dem går inte om de redan är vid den punkten att de fryser så extremt.
Jo det är därför jag täckar henne för annars så förlorar hon ju massa energi på att hålla sig varm som skulle kunna göra så att går upp i vikt. Men hon har blivit väldigt fin på sistånde.
Rider väldigt annorlunda nu. Förut var det mkt trav och galopparbete men nu skrittar jag ut i skogen flera timmar och klättrar, det har verkligen gjort så att musklerna börjat synas på henne.