Sv: Extra hjärtslag
Har ingen direkt erfarenhet av det. DÄREMOT skulle hon anse det vara allvarligt/oroande etc. så skulle du inte få vänta 4 veckor till nästa kontroll.
Mot slutet av en av mina graviditeter så växte inte magen som den skulle, ungen var slö osv. Man gjorde ct-kurva som var normal sedan skickades jag ned till förlossningen för koll så det inte var strul med mängden fostervatten. Så det blev en heldag.....
-du, om du grunnar och känner dig orolig så ska du direkt i morgon ringa mvc/barnmorskan och reda ut det hela! De blir inte sura.
(när jag upptäckte att jag var gravid med nr.2 så hade jag blivit röntgad på dag 28 i menscykeln -jag brukar ha 32-35 dagar. Jätteglad för att ha lyckats bli gravid, då vi kämpat många år för ettan och två år för denna. Sen slår mig tanken, röntgen för gravida är ju inte bra. Sen bölade jag och tänkte att nu går det åt pipsvängen. Så jag ringde förlossningen -detta var förståss vid nyår...(så mvc hade stängt) de var gulliga och kopplade in mig till läkaren och jag fick många tröstande ord.
Nu var det två i magen men vi miste den ena. Om det beror på röntgen låter jag vara osagt, men troligtvis är det så. För som läkaren sa: antingen dör det eller så händer i regel inget alls. Oftast inget alls. Så vi fick båda sidor. Men den gosse som blev kvar, han är inte mer "knäpp" än vi övriga i familjen, och generna kan man ju inte göra så mycket åt
Nåväl, de ställde upp väldigt fint, med extra ul osv.
Lycka till/ Gira