N
Ninni-Marklanda
Sv: Exteriörens betydelse för ridegenskaperna (hos Islandshästar)
På skimmeln har jag bara denna med....
[/url][/IMG]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
[/url][/IMG]
Här vill jag också vara med
Varsågoda att gissa, rörelser i alla fall
Eftersom bilderna är lite svårbedömda så kommer här en chansning!
Skimmeln: Stoet är uppenbarligen en 5 gångare. Tycker hon ser ut att ha mycket latteralt i sig. Mer tölt än pass. Hur är traven och galoppen? Känns som att hon behöver träning för att inte falla på bogarna då man får en känsla av att hon har lättare för påskjut än bärkraft.Man upplever henne som lite tung men det kan bero på övervikten och vinterpälsen. Något kort och lågt ansatt hals som kanske bidrar till intycket att hon lätt tittar framåt. Rak/styv rygg? Men tycker att det är skillnad på dina bilder (albumet på pixbox). Det syns att träningen har gått framåt. Passen kommer säkert att bli mycket flottare och snabbare med mer träning.
Vad är det för stam på henne?
Skäcken: Något grov och lågt ansatt hals. Kanske att underbenen fram är kortare än överbenen. Stora rumsliga rörelser som gör att man nästan skulle kunna tro på att han är 4-gångare. Men jag chansar och säger att han är 4,5-5gångare. Han är säkert en lovande tävlingshäst. Du har inga ridbilder på honom?
Sara är efter Atli
*knapp*
Yrpa i oktober:
Yrpa idag, 12 december:
Så vad säger ni exteriört? Kan hon röra sig?