Exteriör på islandshäst, version ?

Sv: Exteriör på islandshäst, version ?

Är det hon som är ute på annons?

Jag tycker hon ser fin ut, fin manke och hals men som jag tycker har antydan till underhals. Rätta mig om jag har fel, men jag tycker hon ser ut att ha något stupande kors och ganska raka hasor, lite längre bakben än framben. Ser rolig ut att rida!

yess det är hon som är ute på annons.. hoppas få henne lite bättre byggd baktill när hon börjar sätta lite muskler =) Än så länge är det bara skritt och trav som gäller. Hon är riktigt rolig. nu när man fått med henne på vad det handlar om.. bra tempo och stora härliga steg =)

Här kommer en ny bild på Fáfnir, kommentera gärna :)
28258643.jpg

Nu är inte jag bäst på exteriörer, men jag tycker att Fáfnir ser jättefin ut :D. Han ser ut att vara välmusklad! Ser ut att ha en bra överlinje oxå :D!

Jag kan inte heller mycket men jag tycker också att han ser fin ut. Ungefär lika långa ben fram som bak, och en helt ok benställning. Han har en fin överlinje med mjuka övergångar och ser inte ut att vara överbyggd.
Han verkar också ha en lång och lagom grov hals, men när han är uppställd som på bilden ser den inte alls lika rest ut som jag tror att den skulle göra om han var uppställd annorlunda.
Han ser ut att vara lite lång i förhållande till mankhöjden, men det kan vara uppställningen som luras här med. Även om man inte mäter halsen när man mäter hästens "längd" sas, så ser hästen mer rektangulär (lång) ut när den har huvudet lågt och halsen mer utsträckt framåt än uppåt.

Annars en trevlig häst :) Han ser ut att vara i bra hull och kondition också.

/Anna

En ny bild på Jorunn

Tycker hon börjar bli riktigt fin i kroppen nu..Musklerna börjar komma mer och mer och allt överflödigt daller/fett är äntligen borta:D

Visst är det skillnad??=)

Då sommaren 2008

Nu sommaren 2009

Hon har växt 5 cm mellan dessa bilder vet inte hur hög honär idag men i feb/mars var hon 138..

Ja, på bilden där någon (du?) tömkör henne ser hon vältränad ut. På den uppställda bilden ser hennes mage lite rund ut (?) men det kan vara så att hon inte har den här typsika "raka" magen. Snudda har inte heller det, så hon ser ut ungefär som Jorunn och jag tycker inte att hon är speciellt tjock.

/Anna

Jag tycker Jorunn har rak mage när hon har vältränade magmuskler
På översta bilden är hon helt otränad och gått på bete och är ruskigt FET.

Man ser ju stor skillnad påbilderna... roligt när det väl händer saker=)

Jorunn ser ju jättefin ut!!! Hon ser ut att ha fina lår- och rump-muskler tkr jag :D!

tack tack.. ja fodervärden har jobbat på bra där tycker jag.

Lite mer bog och hals sen så är hon fit som f*n=):D

Oj vad jag läser inläggen slarvigt! Såg inte att det var från olika år :angel:

Men ja, det var stor skillnad på henne! Bra jobbat :)

/Anna

Nu har min unghäst under några veckors tid varit på träning och blivit till en sjukt trevlig häst. Hon är jätteduktig!
Hon saknar fortfarande en del muskler, men de lite tycker jag hon har fått.
Sedan har hon ju också fått en mycket finare färg tycker jag.
Dessutom så är hon lite tunn.

28305451.jpg

Extrabilder
28305420.jpg

28305448.jpg

Jag vill veta allt ni tycker! ;)

Jag skulle uppskatta om några utlåtanden över denna häst. :)

Nå er det vel ingen hemlighet hva denne har i bygning, men her er et par bilder fra visning i Seljord i mai 09.

displayimage.php

displayimage.php

Han får gärna träffa mitt sto också :love:!!

Nå er det vel ingen hemlighet hva denne har i bygning, men her er et par bilder fra visning i Seljord i mai 09.

displayimage.php

displayimage.php

Hade jag ett sto hade den fått fara till den där men kan bli lite bekymmer då jag just nu bara har en vallack:angel:

men exteriörsmässigt kan jag inget annant säga än "VILL HA!" om du någon gång funderar på att ge bort han så ja då kan jag stå först på listan:angel:
Underbar häst.

FYYYY så snygg..hur stor är han?? han ser stor ut och maffig.. verkligen min typ av häst:d

Är det en hingst??

Om man bet'äcker med han vad för färgkan manfå?? har en isabell.. stor risk för "albino"??

Han er nok ikke store gutten nei, målt til 135 cm :) og har forøvrig 7.98 for bygning.
En ting som er litt morsomt er at avkommene er veldig like på han. ikke vanskelig å se hvem de er etter i hvertfall! :lol:

Nå er ikke jeg noen spesialist i forhold til farger, men det er i hvertfall 50 % sjangse for skimmel, elers vil det vel komme mye an på fargen til hoppa også. Selv er han født vindott så kan gi mange spennende kombinasjoner. "albino" får man vel ikke med mindre en av de har genet? Er ikke det noe som ikke kan bæres skjult?
Spent på hva jeg får etter han selv neste sommer. Bedekket svart-hvit flekkete hoppe :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 069
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 361
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka