Exteriör på islandshäst, version ?

Sv: Exteriör på islandshäst, version ?

Är det förresten någon, vem som, som kan säga något om Draumur?

27518828.jpg

Draumur verkar fin i hullet, saknar även han bogmuskler.
Annars fin häst (:

KL

Tänkte jag skulle testa att lägga upp en bild och se om jag kan få lite kommentarer på min sötnos. Kan inleda med att vi håller på och bantar och har ett par kilon kvar, så vikten behöver inga kommentarer. Annars vore det roligt att se vad ni har att säga.:)

Har inte så bra bilder, hoppas att dessa funkar. De är inte helt raka tyvärr.
27385630.jpg

Denna kanske är lite bättre
http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_28/27380000-27389999/640x480/27385476.jpg?0

Som du säger, så finns det lite att jobba bort! men jag tycker det ser ut att ändå vara en grov och rejäl häst. Lite stort o tungt hivid, lite kort hals. Men robust o trevlig, och överlag ser den ut att vara rätt så väl sammansatt. Lite kortbent, men jag gissar att han inte är så hög heller? Inte den modell man eftersträvar idag, me jag gillar de där kompakta hästarna. Ser så "ponny" ut. Tycker de här nya hästarna är nästan för ädla. Tappar ju den "tåliga" biten då känns det lite som. En sötnos!
Ta mig inte på så stort allvar, är en mkt glad amatör på isisar.

Yes, han är överbyggd.
Angående bogmuskulaturen stämmer det säkert bra det med. Han skulle behöva muskla på sig lite överallt. Finns det någon särskild träning som är bra just för bogmuskulaturen?

Tack så mycket för dina kommentarer, det är alltid kul att höra vad andra tycker. Han är rätt liten ja, 128 i manken. Och benen är som sagt korta. Halsen är rätt kort som du säger, huvudets storlek har jag inte tänkt på, kanske för att hans hagkompis som inte var så värrst mycket större hade ganska stort huvud, jättesöt var hon. Så det är väl vad man jämför med, men i proportion till resten av honom är det nog ganska så stort.
Jag har bara sett ett par gamla bilder på honom (från den tiden då han var svårfödd hur nu det kan vara möjligt, han är allt annat än svårfödd idag) och då var han ganska kompakt ändå. Han känns ju inte så liten.

Tack så mycket för kommentarerna. Vi har mycket att jobba på, räknar med att vi är ungefär halvvägs, det säger kanske en del om hur han såg ut innan.:o

Kommentera gärna vad ni tycker om mitt sto!:D Hon står dock i nedförsbacke.

Vad är det för musblack sak som du visat upp tidigare i tråden? :)

Himla tjusig iaf!

Han har inte bott i Blentarp och heter ngt som börjar på F va?....
Väldans tjusig påg iaf!

Tycker förresten din Dröm ser väldigt trevlig ut, hur gammal är han nu? 3?

Han bor i blentarp ;) Jag har för mig att han heter Sleipnir , har glömt!

Jo, Draumur är 3 i år :) Han är ganska liten, så tror jag väntar lite extra med att jobba med honom.
På vilket sätt ser han trevlig ut? Jag är så hemmablind... :crazy:
Han är ju mest min älskling :p

Senast ändrad:

Nya bilder på Faxi. Denna är tagen för ca 1 månad sedan

Ny bild på en nybadad Faxi.

Vad tycker ni?? Tyvärr hade han svårt att stå stilla, men vi kan ju försöka :D

Försöker lägga in en bild på mitt 15åriga sto
pic_show_id27596100.html

Jag ätnker inte uttala mig om exteriören då det inte är mitt ämne direkt. Däremot undrar jag om hon är efter Fákur? Ser så ut, tycker jag! :)

Vad fina och slimmade de är! Det är annat mot min tjocker här hemma... usch, det är nästan så att jag skäms!

//Julia

Han ser fin ut! Ser fortfarande rätt mycket "unghäst kvar i kroppen", men han blir nog fin med lite mer styrka och muskler tror jag! Jag gillar honom!

Bilden är ju tagen i en lite knepig vinkel, så det är svårt att säga så mycket mer.

//Julia

Dalla är helt perfekt i hullet just nu men hon dalar upp och ner hela tiden, jobbigt !
Ási är liiiiite för välhullad men det tar vi tag i till hösten, idag ska han ut på bete ! SUCK ..

Jag förstår inte hur du håller dina hästar i så bra hull jämt! Blir dom aldrig tjocka eller? :p
Nej men dom ser jättefina ut, känns lite överflödigt att skriva massa krångliga kommentarer när jag bara ser två friska och vältränade hästar. Okej, nu handlar ju inte tråden främst om hull och muskler, utan kanske om vad hästarna har för exteriöra förutsättningar, men jag vill bara påpeka att dina hästar alltid ser trevliga ut i hullet.
Ett resultat av din fina ridning kanske?

/Anna

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 079
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 373
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka