Evighet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fraggel_Tess

Trådstartare
Det känns som det kommer ta en hel evighet innan jag och sambon ska våga oss på att försöka skaffa barn.

Eftersom jag är arbetslös så känns det inte rätt att skaffa barn och jag har fått höra mycket skit kring detta med arbetslösa som skaffar barn att jag blir fundersam och ännu mer rädd för att man ska vara en parasit i samhället vilket jag redan anses vara.

Tidigare har ju inte min kära sambo velat men nu vill även han försöka skaffa barn. Så vad gör man för att stoppa längtan?
Åker och låna bekantas barn? Söker jobb som en dåre gör jag redan och sedan vill jag ju inte bli gravid så fort jag fått ett jobb heller.

Så vad har ni för stoppa barnlängtantips? :(
 
Sv: Evighet...

Mitt bästa tips är att försöka bli gravid, finns inget annat som stoppar längtan efter barn.

Jag blev gravid när jag var arbetslös, fick en fin son som till hösten fyller 6 år. Har inte fått fast jobb ännu, har nu ett friårs vikariat detta året, har i och för sig jobbat inom vården hela tiden från sonen var 1 år, men med av brott för när döttrarna fötts och mamma ledighet, ena fyller tre år imorgon och den andra har nyss fyllt 1 år.

För det första så kan det ta år innan du är gravid det vet ni ju inte så här i förväg, lika bra kan det ta sig på första försöket. Å andra sidan kanske du får ett jobb om en månad fast det kan ju ta år det med. Men varför inte sätta fart i bebisverkstaden och ta livet som det kommer, det går jätte bra att vara arbetslös och gravid/mamma.
 
Sv: Evighet...

Sådana tankar hade jag också, att man skulle ha ett fast jobb och "allt ordnat".
Men det är inte så lätt som man tror. För även om man inte är arbetslös så är det idag svårt att få ett fast jobb. Det blir mest vikariat av varierande längd.
Det tar i regel några år på arbetsmarknaden innan man har ett någorlunda fast jobb.

Jag tycker du/ni ska försöka bortse ifrån din arbetssituation (såvida ni klarar er ekonomiskt på låg föräldrapenning förstås) och köra på! Som ovanstående sagt så kan det ta flera år innan det blir något. Och tar det då några år att få ett fastare jobb så har det rätt snabbt runnit iväg en massa år.
 
Sv: Evighet...

Jag kan ju prova med en sån här bild:

051209.jpg


Du kan ju tänka dig med tillhörande ljud... ;)
 
Sv: Evighet...

Kanske har du när barnet blivit stort nog för att du ska tänka på jobb verkligen funnit din plats - något år utan hetsen från AF och kanske nytt nätverk m andra föräldrar - vem vet du kanske öppnar exklusiv knyppelverkstad (eller något annat som du aldrig tänkt på innan barnet fanns).
Det enda hindret för att skaffa barn när man är arbetslös är ekonomi - barn kostar och ersättningen är LÅÅÅG.
 
Sv: Evighet...

Ok det var värt ett försök i alla fall.

Men är du helt säker...? :
b65are2.jpg
 
Sv: Evighet...

ÅÅhhh vad söt :love::love:
Vad taskigt att lägga ut sådana bilder när jag och Fraggel ingen har :( ;)
Spelar ingen roll vad du visar mig, en bebis får en omedelbar reaktion som alltid ser ut så här :love: :love: :love:
 
Sv: Evighet...

Sorry, menade naturligtvis inte att vara taskig... :crazy:
 
Sv: Evighet...

Men Jösses så söt & purken:love: ...blir ju också bebisjuk fast jag har en egen....

Ingen som vill göra en bebis med mig?? gärna idag?? :angel: :idea:
 
Sv: Evighet...

Shit, det fick motsatt effekt... :rofl: Hoppsan. Ärligt, hoppas verkligen att ingen tog illa upp. Jag försökte bara vara lite tröttrolig så här på kvällskvisten.

Det där med att skaffa nytt jobb funkar i alla fall inte. För jag fick nytt jobb i september och blev gravid i januari...
 
Sv: Evighet...

Usch, vad jobbigt för er! Det tär nog mkt på en och förhållandet om man vill å vill, men inte kan pga jobb. Det bygger ju bara upp längtar och pressen ännu mer. Hmm, har du kontaktat något bemanningsföretag?! De brukar söka folk hela tiden och man behöver inte mkt erfarenhet oftast. Det kan vara ett sätt att få in en fot. Arbetsförmedlingen gör inte mkt, inget för mig iaf..

Känns som en kliché, men oftast kommer det ena med det andra. Alltså att det löser sig. Självklart är det inte kul att ha minimal mammapenning heller. Ni vet ju heller inte hur länge ni kommer ha det såhär!! Det kan i värsta fall dröja ett tag innan du hittar ett jobb och då kanske man inte vill vänta för länge heller. Nåt litet extrajobb borde det väl iaf finnas?! Något! Kassajobb eller industri finns ofta. Städjobb.. Även om det ofta är deltid så är det något att börja med. Så har det ungefär varit för mig tills nu! Lycka till. Hoppas jag inte fick dig att må sämre..

En del har ju redan perfekt jobb och DÅ vill de skaffa barn när tiden börjar rinna ut! Jag skulle nog satsat lite om jag var du.. även om det är svårt. Ni är ju ändå två iaf!
 
Sv: Evighet...

Jag vill ju gärna sätta igång och försöka för jag vet ju att det kan ta sin lilla tid och ibland så blir man ju inte ens med barn. Det känns som det är rätt tid nu...
 
Sv: Evighet...

Det är sant det du skriver angående arbete att det är ju inte lätt att få fast idag. Ekonomiskt skulle vi klara oss det är jag säker på.
 
Sv: Evighet...

Jag har en dröm om att starta eget i framtiden men det vill jag inte göra förrän jag har klarat av barntillverkningen + ett par år framåt i tiden efter det. Med barn kommer oftast nya kontakter med andra föräldrar som du skriver och det kan ju leda till en hel del. När det gäller ekonomin så är jag inte så orolig för jag vet att det finns och kommer att fungera.
 
Sv: Evighet...

Gissa vad som hände precis nu? Jo en arbetsgivare ringde och var helt tokig i min ansökan angående ett butiksjobb som jag sökt. Det är nästan så man blir lite rädd ibland...Skulle jag inte få jobbet så tror jag ekonomin löser sig ändå :)

Det är precis som alla här på Bukefalos får mig att se positivt på det mesta :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 799
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 074
Senast: Hermelin
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp