Asså tyckte det var fler bra låtar i år än förra året
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med. Men sådana som vi förstår inte det där. Det finns jättedyra EBU-människor som begriper sånt.Jag tycker att det känns fel. Inte bara för att jag i just det här fallet håller med om buarropen som kom från publiken, utan för att det blir någon falsk tillrättalagd bild av evenemanget som sänds. Skulle det buas massor när publiken tex. får se en prideflagga så vore det liksom bra att veta det, för att kunna ta "tempen" på hur illa det är, och bemöta det med texter och eventuella motdemonstrationer.
Med den logiken som körs så borde det väl klassas som proisraeliskt budskap i och med de blåa och vita kläderna? Och jag hade inte brytt mig om de inte försökte blocka andra åsiktsyttringar, och tycker såklart inte på riktigt inte att klädfärger borde klassas som att vara för ett land (men om man har andra färger så skulle det inte tillåtas).
Okej vi har fattat att du är Anti Israel och tycker att det är ok med små yttringar EMOT Israel och att du hänger upp dej REJÄLT på saker som är lika små yttringar FÖR Israel.
Kan du nu snälla släppa politiken i denna tråd ? Vi diskuterar helt enkelt inte politik här, det finns massor med såna trådar där du kan lufta dina politiska åsikter bäst du vill...
Varför kan man inte det? Oavsett vad EBU tycker är det politiskt.
Alltså, notera att jag skrev att jag inte hade det tolkats som en yttring för Israel i normalfall, mer utifrån logiken EBU applicerat på andra yttranden. Och jag tycker att det är svårt att komma ifrån de politiska, på pressträffar blir det tydligt att vissa frågor inte får ställas, och artisters ställningstaganden tystas ned - utöver bu-ropen i arenan som också tystas i sändningen.Okej vi har fattat att du är Anti Israel och tycker att det är ok med små yttringar EMOT Israel och att du hänger upp dej REJÄLT på saker som är lika små yttringar FÖR Israel.
Kan du nu snälla släppa politiken i denna tråd ? Vi diskuterar helt enkelt inte politik här, det finns massor med såna trådar där du kan lufta dina politiska åsikter bäst du vill...
Musik ÄR politik. I allra högsta grad. EBU ÄR politik. Annars hade Ryssland fått vara med i tävlingen också.Därför att vi diskuterar EUROVISION SONG CONTEST här.
Det finns redan hur många som helst politiska trådar om den pågående konflikten och JAG personligen är sjukt trött på att höra om den. Då det som sagt finns trådar att diskutera konflikten i, tycker jag man kan hålla sej till de trådarna.
Men om jag är ensam om att tycka så och det är ok att vi gör politik av denna tråd med så får jag väl stå ut med det. Men tycker det är tråkigt att folk inte kan skilja på musik och politik.
Ja det blir en form av censur, jag var osäker på om man skulle lägga upp mellanakten från andra semifinalen i de officiella kanalerna (de har inte lagt upp Eric Saades framträdande) i och med att Kärijää ropade "No war". Men de la upp det.Jag tycker att det känns fel. Inte bara för att jag i just det här fallet håller med om buarropen som kom från publiken, utan för att det blir någon falsk tillrättalagd bild av evenemanget som sänds. Skulle det buas massor när publiken tex. får se en prideflagga så vore det liksom bra att veta det, för att kunna ta "tempen" på hur illa det är, och bemöta det med texter och eventuella motdemonstrationer.
Eurovison ÄR politik. Eurovision är ett projekt i efterkrigstid för att etablera en europeisk identitet, det är politik. Eurovision är fortfarande politik och har på senare år blivit mer politik än någonsin.Okej vi har fattat att du är Anti Israel och tycker att det är ok med små yttringar EMOT Israel och att du hänger upp dej REJÄLT på saker som är lika små yttringar FÖR Israel.
Snälla, kan inte den här tråden få handla om bara musiken och tävlingen utan att prata politik? Snälla! Skapa en egen tråd som handlar om ESC och politik om ni vill men jag hade blivit glad om vi hade haft en tråd om ESC utan att prata politik. Tack
Apropå politik så får vi kanske se om Nederländernas bidrag får vara med? Vet inte exakt vad som hänt, men de utreder en "incident".
https://www.aftonbladet.se/nojesbla...ok-inte-upp-i-eurovision-ebu-utreder-incident
Apropå Israel och burop så uppfattade jag det mest som väldigt tyst under Israels framträdande i går. Det buades inte så att det var märkbart där jag satt utan det var mer en icke-reaktion och artiga applåder.