Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Många som gick vidare som jag hade noterat som hemskt dåliga i mina anteckningar... Jättesynd att Tjeckien inte gick vidare, den gillade jag verkligen! Även San Marino hade hellre fått gå vidare än typ Grekland.
Herreys!! Haha, de är ju riktigt bra - fortfarande!
Vad för politiskt budskap blev vi pådyvlade av denna f.d riksdagsledamot?Om nu Eurovision ska vara så opolitiska så undrar jag varför en f.d riksdagsledamot fick uppträda?
Med den logiken som körs så borde det väl klassas som proisraeliskt budskap i och med de blåa och vita kläderna? Och jag hade inte brytt mig om de inte försökte blocka andra åsiktsyttringar, och tycker såklart inte på riktigt inte att klädfärger borde klassas som att vara för ett land (men om man har andra färger så skulle det inte tillåtas).Vad för politiskt budskap blev vi pådyvlade av denna f.d riksdagsledamot?
Vilka konstiga klipp de valde till Norge och Nederländerna i snabbreprisen? Norge stog bara och halvskrek en ton och Nederländerna viskpratade. Inte lätt att få någon uppfattning om de låtarna när man somnat ifrån
Jag somnade ... men vill se mellanakterna så får kolla om de finns på svtplay.
https://vm.tiktok.com/ZGeQWQptV/
Filmklipp på Frankrikes bidrag. Videomannen borde få extra mycket betalt för det jobbet
Produktionen jobbar väldigt aktivt med s k audio sweetening, litet vanvördigt uttryckt "applåder på burk". Det är väldigt vanligt, för att förstärka intrycket av en aktiv och jublande studiopublik - och i förlängningen ge tittaren känslan av att programmet måste vara jättebra eftersom alla som är där jublar. Typ så. I normala fall inte särskilt kontroversiellt; det mesta i tv-produktion är trick med speglar. Men i det här fallet tycker jag att det blir problematiskt, när det bevisligen (gott om klipp på sociala medier och även bl a Aftonbladet) förekom andra känsloyttringar på plats än de som hördes i sändning.Snabbt ner med arenaljudet när Israel gick vidare.
Produktionen jobbar väldigt aktivt med s k audio sweetening, litet vanvördigt uttryckt "applåder på burk". Det är väldigt vanligt, för att förstärka intrycket av en aktiv och jublande studiopublik - och i förlängningen ge tittaren känslan av att programmet måste vara jättebra eftersom alla som är där jublar. Typ så. I normala fall inte särskilt kontroversiellt; det mesta i tv-produktion är trick med speglar. Men i det här fallet tycker jag att det blir problematiskt, när det bevisligen (gott om klipp på sociala medier och även bl a Aftonbladet) förekom andra känsloyttringar på plats än de som hördes i sändning.
Ja, de flesta stora produktioner gör det och jag har själv jobbat så i säkert 15-20 år. Men som regel för att förstärka en befintlig atmosfär, här blir det ju mer frågan om att ersätta.De har gjort det i några år. De började med det efter att Rysslands blev ordentligt utbuad några år.
Jag var på plats i Arenan i går och var sjukt imponerad av kameramännen överlag.https://vm.tiktok.com/ZGeQWQptV/
Filmklipp på Frankrikes bidrag. Videomannen borde få extra mycket betalt för det jobbet
Jag tycker att det känns fel. Inte bara för att jag i just det här fallet håller med om buarropen som kom från publiken, utan för att det blir någon falsk tillrättalagd bild av evenemanget som sänds. Skulle det buas massor när publiken tex. får se en prideflagga så vore det liksom bra att veta det, för att kunna ta "tempen" på hur illa det är, och bemöta det med texter och eventuella motdemonstrationer.Ja, de flesta stora produktioner gör det och jag har själv jobbat så i säkert 15-20 år. Men som regel för att förstärka en befintlig atmosfär, här blir det ju mer frågan om att ersätta.