G
Galore
Sv: Ett brott att ta kattungar för tidigt..
Okej. mina är ju tagna förtidigt och dem snuttar inte, lika så syrrans. också tagna vid c.a 8 veckors ålder (svårt att avgöra exakt åldern, fd vildkatter)
Därimot bits den ena ganska hårt. rumsrena har dem alltid varit.
är nog som sagt väldigt inviduellt. mammas katt som vi fick vid 12 veckors ålder snuttar.
men det borde ju få väck om man "leker" kattmamma? delvis vänder sej om när den snuttar lr nånting?
Kattungarna kan lära sig att inte bitas för hårt, men de är fortfarande ängsliga och otrygga utan mamman. De kan vara rumsrena hos uppfödaren där mamman är, men kissar på golvet hos den nya ägaren just för att de inte känner sig trygga.
Dom kan också vilja snutta på allt möjligt när de flyttar för tidigt.
Jag hade 3 jourkattungar som togs för tidigt då de annars skulle avlivas. De snuttade på en liten kattkille som bara var några månader äldre, på mig och vad dom nu kunde hitta.Men de bets inte.
Okej. mina är ju tagna förtidigt och dem snuttar inte, lika så syrrans. också tagna vid c.a 8 veckors ålder (svårt att avgöra exakt åldern, fd vildkatter)
Därimot bits den ena ganska hårt. rumsrena har dem alltid varit.
är nog som sagt väldigt inviduellt. mammas katt som vi fick vid 12 veckors ålder snuttar.
men det borde ju få väck om man "leker" kattmamma? delvis vänder sej om när den snuttar lr nånting?