Escape-spel

Sv: Escape-spel

Corax skrev:
Right on! :D

http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=13388

Det är i och för sig lite vääl knepigt men jag kan leta fram fler länkar när jag kommer hem i kväll. :p
Sitter fast som F-N!!! Nu har jag: en tång, en nyckel med svart plast på(sim jag odlade fram av blomman) , en batteriladdare, en fjärrkontroll, en mugg med akvarievatten, en skruvmejsel och ett kuvert med oläsliga papper. Har odlat upp fröet i krukan o fått nyckeln, kan inte läsa file 2 på datorn... hittar inga fler saker och kommer inte ut.
HJÄLP!!!!:cry:
 
Sv: Escape-spel

*skrattar*

Ja jag vet. Jag dog hur många gånger som helst innan jag klarade av att desarmera bomben.

Tyvärr hinner jag inte hjälpa dig nu för jag måste äta. :angel: ;)
 
Sv: Escape-spel

Så där... Färdigäten och klar.

Ska se om jag kan hjälpa dig...
Bry dig inte om väskan ALLS förräns du vet hur man desarmerar den. ;)

Man kan ju ta ner klockan och minns jag rätt så hittar man andra batteriet där.
Men du måste ha hittat båda eftersom du har odlat upp blomman. *vims vims*
Sätt då i ett batteri i klockan så ändrar den visarna och du kan titta på andra filen. För att se sista sidan så måste du släcka lyset.

Där står hur som helst hur man gör med bomben. Rekommenderar att du har papper och penna. :)

Har jag missat nått?
 
Sv: Escape-spel

jag fattar inte
"Ett av mina absoluta favvospel;
http://media.putfile.com/lalunahotel35"
hittar bara 3 saker och en dum tänkar sak
 
Sv: Escape-spel

Det beror väl på hur smart man är? :angel: :o ;)

Nä färlåt. Jag skojade bara! :D


Du hittade väl ett dörrkort till att börja med? Ja då är det bara att spinna vidare.
Om jag minns rätt så går du in i första rummet och kan gå "in i" tavlan och lösa "problemet". Man kan väl även öppna en väska och få ett till dörrkort?

Lösenordet till dörren med kod hittar du under mahjong-spelet i ett av rummen. :)
Där i finns en nyckel nånstans. Klicka av bara helvete. Det är typ det svåraste med allt tror jag. :p
 
Sv: Escape-spel

Ja och då löser man inga problem, det vet jag minsann... :(

Det är bara att fråga på om du får problem sen. :)
 
Sv: Escape-spel

jag får väl testa sen igen då

jag är för dum för sånna tänkarspel.. dom tar tid och man måste tänka och då är det inge kul
 
Sv: Escape-spel

Corax skrev:
Lösenordet till dörren med kod hittar du under mahjong-spelet i ett av rummen. :)
Där i finns en nyckel nånstans. Klicka av bara helvete. Det är typ det svåraste med allt tror jag. :p
Har löst mahjongspelet men hmm. lösenordet är ju bokstäver och dörrkoderna siffror:confused:
 
Sv: Escape-spel

Hm...
Men man behöver ordet till nått i alla fall. Det var rätt länge sen jag spelade det.
Visst har du hittat ett papper med siffror/bokstäver på? Tror det är så att man ska översätta ordet till siffror. Alltså att pappret är en ledtråd. Står väl a=1 eller så? *senil*
Prova! :)
 
Sv: Escape-spel

Jo, tack , man skulle omvandla ordet till siffror.

Skåpet öppnade sig och jag hittade en lapp med något slag av kod på. Vad gör jag nu ???:confused:

Du får spela spelet igen och fräscha upp minnet lite :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Escape-spel

Det har jag faktiskt gjort. :p
Men datorn hängde sig efter halva så då struntade jag i det. Ska göra ett nytt försök senare.

Men det finns en nyckel i garderoben också... Tro't eller ej.
Antar att du har mekat upp resväskan med gemet? *minns inte vilka rum som är vilka*

Den andra halvan till lappen ligger nog i tv-skåpet tror jag.
 
Sv: Escape-spel

Corax skrev:
Det har jag faktiskt gjort. :p
Men datorn hängde sig efter halva så då struntade jag i det. Ska göra ett nytt försök senare.

Men det finns en nyckel i garderoben också... Tro't eller ej.
Antar att du har mekat upp resväskan med gemet? *minns inte vilka rum som är vilka*

Den andra halvan till lappen ligger nog i tv-skåpet tror jag.

Jag tror dig inte ;) Har klickat på varendaste en liten molekyl i garderoben men hittar ingen nyckel - bara den halva lappen.

Jepp, resväskan är fixad :)
 
Sv: Escape-spel

:o :o :o :o
Ok jag tror dig:o Hade missat att klicka på 1/10000 mm:o

Nu har jag nyckeln - och kämpar vidare :banana:
Tack !!:bow: ;)
 
Sv: Escape-spel

*skrattar*
Ja jag SA ju det. ;)

Har spelat igenom det igen nu så kör du fast har jag full koll. :angel:
 
Sv: Escape-spel

ligger det verkligen en halv lapp i garderoben? fick nyckeln men den halva lappen vill inte infinna sig. :(
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kanske finns det någon mer teknisk än mig. Kalasdags och kompisarna önskar sig vbucks, alltså valutan i Fortnite. Det är oklart vilka...
Svar
6
· Visningar
443
Senast: AlinaT
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
216
Senast: sweep
·
IT & mobiler Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också...
2
Svar
27
· Visningar
1 016
Senast: Sassy
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp