Erfarenheter Chevalsläp

Nu har jag försökt kolla upp. Det jag släpade var ett Cheval Liberté Gold, förmodligen First. Påställt första gången i mars förra året.

Kom på en grej till. Det var alu-golv med helgjuten matta, men mattan var redan trasig i fram (långt framför där hästarna står) och hade släppt lite längs med kanterna.

Håller på att kika efter släp och har fastnat för ett släp hos tillverkaren Cheval (ett enhästarsläp med fronturlastning). Jag har kört cheval av annan modell vid ett kanske 10 tillfällen och har varit nöjd. Finns här någon som har cheval och har haft en längre tid som hunnit komma fram till något avseende kvaliteten på släpet?

Jag har haft min sedan våren 2012, billigmodellen GT2, som jag köpte ny. Den har fastnat på vintern ibland när den har stått, men det har ju i stort sett alla andra släp på gården gjort också så det tycker jag inte är typiskt för CL. Har fått byta ut gummisnoddarna på rullgardinen (återförsäljaren sa själv att dom var värdelösa) och bytte kulhandske i höstas för att den hade börjat krångla när jag skulle lyfta av den. Annars inga problem alls. Skjutsade hästen 90 mil i den ifjol sommar i varmt väder, och märkte inte några problem alls med ventilation eller så.
Lätt o fin o rullar bra efter bilen.
Det är mina erfarenheter.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 065
Senast: Niyama
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 617
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka