Era senaste filmer, new edition!

Kom på nu att jag kanske skulle skriva vilken jag svarade till :p
@Sandrahorse99 va det till ;)

Vilken skillnad! Polle ser väldigt glad ut, lite väl ibland kanske :D

Ska se om jag kan förklara hur jag tänker efter att ha sett filmerna, inte helt lätt ibland :grin:
Men på båda filmerna åker överlivet bak, och du rätar upp/sätter dig ner för snabbt. Det gör att du trycker ner ryggen/bakbenen i hoppet ist för att låta honom "hoppa klart" innan du sätter dig ner, samtidigt tar du även armarna med dig när du rätar upp dig = ingen/liten eftergift. Kan tänka mig att det blivit så för att han busat med dig och du vill få kontroll snabbt igen efter hindret så han inte hinner spralla iväg.
Så testa att stå i fältsits, så du har balansen i knäna, luta dig lite framåt och skjut fram handen lite nån meter innan hindret. Stå kvar enda tills han landat med alla benen innan du rätar upp dig och sätter dig ner.
Tror att det mesta handlar om att du måste våga slappna av hitta balansen över/efter och lita på din polle :)

Hoppas du förstår något, är så fasligt svårt att förklara med text :p

@Nightwish

Det verkar som om någon fattat tycke för det här med hoppning! :D

*KL*
Vi hade ju träning i mellandagarna. Så lägger in några filmer därifrån ;)

Gydine, det är första gången hon hoppar både oxer, kombination och bana. Men det bekom henne inte ett dugg :love:

Winni, min numera 5-åring :)

Bea, syrrans drake. Hoppar som satan, men vad ska man säga, hon e en fuxmärr :meh:

@Bison Hon är hur söt som helst. Syns ju att hon inte orkar och sådär, men kommer bli asfräck sen när hon tränat upp sig lite, snygg modell och rör sig dessutom bra -och kommer ju bli bättre med styrka och balans. Jag är sjukt avundsjuk, högst på min önskelista ligger liksom ett gult (i någon variant) halvblodssto.... ;)

@mooi

Jag som absolut inte vill ha ett sto :p
Tror också det kommer bli riktigt bra när vi ridit ihop oss och konditionen och styrkan finns ordentligt :)

Haha, och jag har sagt: Det kommer aldrig mer en valack över tröskeln här!
Ska du sälja henne nån gång står jag först i kö som spekulant :D (skämtar inte!).

Senast ändrad av en moderator:

Nej just där är det inte konstigt, det håller jag med om. Men det behövs inte mycket för att denna damen ska tjura ihop, känslig men med ett jävla humör. Därav mitt uttal om färg och kön. Tyvärr har syrran inte varit tuff nog att fortsätta be henne om nånting när hon börjat ställa sig utan låtit det rinna ut i sanden och då har hon bara blivit värre. Så för någon vecka sedan höll vi på i 20min (20min på bakbenen), innan hon gick bra. Och då krävde jag endast att hon skulle flytta för skänkel, inget komplicerat alls.
Och jo hon hoppade linjen sen utan problem ;)

Min lilla röda har dels varit och tränat för Malin Trollnäs förra helgen och idag var hon ute på p&j igen. Hon ligger ju lite efter sin skada i ryggen som 3-åring så nu försöker vi göra det bästa av läget.
Filmen för Malin är sista hoppserien och dag 2 så hon är lite matt.
Och så dagens andra start, 1.10. Eftersom det var lite dåligt med starter har hon precis gått 1 m och skrittat 1/2 varv medan de höjde o så blev det fel galopp genom heeela kurvan (hon är jättebra på förvänd galopp för att vara hopphäst).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 274
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka