Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Varför slutade han då att tävla? Han var inte särskilt gammal när han togs ur tävling. Godkända välhoppande hingstar brukar inte bara hamna på box såvida de inte betäcker ett stoooort antal ston.
Jag har träffat honom när han stod på öland och då var han i väldigt fint skick.

Sorry Buck men det gav mig en skrattattack :D Vad jag sett av C så har hon inte övertygat mig om det :p Tycker du är jäkligt tålmodig och duktig när hon drar igång på en del av dina övriga filmer :bow: Så jag förstår fullt ut försiktigheten.

Tycker det ser mer och mer kontrollerat ut men visst hade ett högre grundtempo underlättat, i alla fall om hon är fortsatt hyfsat mellan hand o skänkel :)

Är nog första gången ngn kallat C för schysst :p, hoppa kan hon men hon gör det inte självmant. Fux sto med humör och ifrågasätter allt, svär ordentligt när hon inte för som hon vill men ger med sig om man får det att se ut som att hon själv valt att göra det.

Råkade hamna på någon film på vattnet i Tågarp med en tjej som tränare häromdagen när jag klickade runt på terrängträningsfilmer, förstår precis vad du menar! :-P Får känslan av att attityden är typ "går du på mig då jävlar sparkar jag av dig om jag så ska bryta ryggen av mig själv på kuppen!" :-o

Nej därför tycker jag det var kul att någon faktiskt tyckte C såg schyst ut :) Både kul som i att "oj, kan man uppfatta henne så!" och som i att det är ju faktiskt himla trevligt att hästen åtm ser schyst ut för utomstående :)

Ser överlag väldigt trevligt ut! Herre jisses vad det verkar vara spännande att hoppa vatten matta dock ;)

Du har en väldigt trevlig och prydlig sits, det enda jag kunde önska är kanske liiite bättre följsamhet framåt med handen, du gör lite som jag alltid gjort (dock MYCKET haha) att man tar ut armbågarna från kroppen istället. Nu hoppas det ju inge jätte höjder så tror inte det stör din häst det minsta! och jag vet ju inte om di häst är sådan som behöver lite mer stöd från ryttaren heller :)

Fint iaf! Svag för "eldiga" fuxar och din verkar ju ha lte humör :D

Om du tycker hon hoppar konstigt på vattenmattan ska du titta på den tidigare filmen jag lade ut... ;)
Tack för tipset, ser det själv nu att armbågarna sticker ut lite =)

KL

Lillesyrran hopptävlad sin häst för första gången på typ 1 år...

Hästen har stannat ut sig massor och har därför tävlats och tränats i dressyr och skulle göra ett litet " Eldprov" och se om inställningen ändrats...

(Ni får lite annat skoj också =P)
http://youtu.be/OZIzgSe1Qv4

Jag bara älskar dina filmer! :D

Tycker det såg fint ut, särskilt för att inte ha hopptävlat på så länge :) Kan tänka mig hon va lite nervös :p

Haha Tack =)

Jo hon var nog lite nervös...

Tyvärr trodde hon nog att allt dressyrande skulle gett mer utdelning och fått en hoppgalen häst... =/

Hästen är inte den lättaste...

Man kan ju tycka att de åtminstone skulle tycka att det är roligare O_o
Nej, jag såg att h*n surade till lite innan hindret som va på högra långsidan. Kanske blir lite bättre när dom hoppat nån tävling till och nervositeten släpper :)

Ja Precis, det får nog bli nån tävling i hoppning då coh då...

Nästa helg är det sista dressyrstarten för året så då får hon väl planera inför 2014=)

Var iväg på hoppträning igår igen. Kan väl säga såhär, att hoppa i "dressygalopp" blir aldrig bra ;) Någon som har något bra tips på hur man hitta rätt galopp? Dvs inte för sakta och inte för fort. Just nu har jag lite problem med det. Hästen vill gärna galoppera på de sista sprången före hindret vilket resulterar i att jag sitter och håller för mkt. :banghead:

Här är iaf en liten film. Kan glädjas åt att travhoppningen fungerar bra iaf :p http://www.youtube.com/watch?v=hsvIm65btjg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 943
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka