Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

jag vet inte, men det är ngt som stör mig i filmen. Ser ut som att hästen är extremt spänd, ser inget flyt i lättridningen, ser ut som det är konstant i otakt. Men jag vet inte.
Ser ut att vara en väldigt fin häst iaf.

Efter att ha sett världens bästa Joy är jag inte förvånad att du har fler stjärnor på gång i stallet.
Härstamning osv har jag ingen koll på.
Bryr mig heller inte i hur du sitter.
Det är svårt att sitta snyggt och bra på en häst som är så spänd att hon skulle kunna hoppa takstolarna i ridhuset istället för hindren.

Den där kommer bli :love: om något år.

Hur går det med min favorit då? Inte sett någon uppdatering om honom på ett tag.

*KL*

Jag brukar aldrig lägga ut filmer, dels för att jag och kameran har olika åsikter, dels för att ja det inte blir av helt enkelt.

Här kommer iaf två från dagens p&j.
Tävlingen sist gick riktigt dåligt, inget flyt alls och dålig ridning från mig.
I mellan åt så ser jag verkligen inga distanser alls. Och då blir jag varken fram eller bakåt, utan bara ett mähä:p
Vissa språng blir bra.
Han var lite nochalant idag kan jag tycka, men kan bero på att framhoppningen var usel. Ni ser hur stort det var i andra änden av filmen. Han behöver en del plats och han behöver framförallt hoppas fram ordentligt.
Så jag är helt klart nöjd! Den här gången kom vi runt båda banorna utan större missar från min sida. Lite övertempo, men det verkar vara hans melodi...
Alla kommentarer uppskattas! Gärna konstruktiv kritik!:laugh:

1m http://www.youtube.com/watch?v=lZ7wUYDMjMA
110 http://www.youtube.com/user/GrisSkiten#p/a/u/0/lZ7wUYDMjMA

jag tycker inte du rider i övertempo :)
Ser snare lite lojt ut, skulle vilja ha mer ta tam! Har precis samma problem med min stora frux...
Synd på missen till trean, annars tycker jag du rider bra :)

Precis så tycker mamma med:p Jag tycker jag rider jätte fort, men det är just det där ta tam som saknas. Vi jobbar på det:)
Ja som sagt, jag blir lite mähä ibland och då blir det så där.
Tack så mycket:laugh:

Och filmen var från 110:p haha vilken koll...

Här är en till film. Från tävling i sommras, lamicell cup semifinal. Den vann vi:)
http://www.youtube.com/watch?v=vKc7FMzkFS4

Senast ändrad:

Haha, samma här. Jag tycker det går tokfort o ändå tjatar tränaren om mer galopp. Men det är just det, mer tryck o egentligen inte mer fart. Inte helt lätt att komma dit.
Ska titta på filmen när jag sitter vid en dator, blir inte bra i mobilen.
Men grattis till segern iaf :)

Haha, varför lägger du ut en film om du inte vill ha kritik? Du verkar tycka att du är riktigt bra på att rida och inte har några som helst brister - varför är du inte lika bra som t.ex. MMB isf? Ta åt dig av bra kritik och försök bli bättre istället för att bete dig illa.

Nej verkligen inte. Jag har kämpat bra länge:p
Jag tycker endå att filme från i sommras var mycket bärre. Han gick lungnt kontrollerat och bra. Mamma tyckte tvärom:p
Han gick mycket finare nu sist. Haha
Tackar:laugh:

men sommarhopp inomhus känns ju lite som en miss, jag hade förväntat mig stor gräsbana o färgglada hinder :D

Väldigt fin runda tycker jag, rytmiskt o trevligt.

KL*

Vi har varit på våran andra men också sista "hopptävling" ihop. Känns nu lite tråkigt hade gärna fortsatt att jobbat med denna häst men så blev det inte..

P&J på hemmaplan, målet var att komma runt i 50 cm, men hon var så töntig i den klassen så jag gjorde en omstart i 60 cm och då var det inga problem :)

50 cm
60 cm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka