Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

hon är min lilla prinsessa:D tack så mycket! är så otroligt glad att min tränare verkligen stöttat mig hela tiden, annars hade jag gett upp på vägen

kl.

Här kommer två filmer på mig och en häst som jag provridit två gånger och som jag är väldigt intresserad av att köpa.
Det enda är att jag och flera tycker att jag ska prov rida fler hästar innan jag bestämmer mig helt 100. men jag är så käär i denna underbara häst!:love:
Hon är den enda jag har hunnit provrida och jag föll direkt!
Hon är 5 år efter new balance, men tävlar som 4 åringen pga hon fått föl.
Jag har inte ridit unghäst på några år och hoppat kanske 10 gånger dom senaste 2 åren så det va lite ringrostigt och JOBBIGT. rider i vanliga fall min c-ponny :D
Här är hon iaf :laugh:
http://www.youtube.com/watch?v=HV3IgABfkpo

http://www.youtube.com/watch?v=Ai1kddNlBFI

Knapplån.

Så. Nu har debuten varit här och gått. Jag lärde/kände en ny sak som kommer göra underverk i anridningen, detta med att luta mig mer bakåt. Det kändes till en början väldigt konstigt och lustigt men gav väldiga resultat. Sen såg det ju inte alls ut som jag satt med huvudet bak vid svansen :p Elmer gjorde väldigt bra ifrån sig på sin första tävling, från lastning till lastning och inte alls stel som en pinne trots fullsatt läktare och 8 hinder på banan!

Nu vet jag ju hur jag ska göra för att bli av med all vägran på nya hinder, det sitter mer hos mig än hos hästen i dagsläget vilket är skönt för jag har inga problem att ändra på mig :D (vinkla i bäckenet oftare med, så tårna inte står utåt som små antenner)

Första gången
http://www.youtube.com/watch?v=qbbjxGHfQXI

Omstarten
http://www.youtube.com/watch?v=0_0K3Xz82Wo

Klippen kommer nog kunna ses om ett par minuter, jag orkar inte sitta och vänta *kaffesugen!*

Jag sa ju att du skulle luta dig mer bakåt :p

Grattis till en fin andra runda! :laugh: Verkligen jätteskillnad mot första filmen du la upp här :bow:

Hihi, jag såg dig, vi var på framhoppningen samtidigt :p

Ja, det var verkligen piss! Fattar inte hur det kunnat bli så halt, det har det aldrig varit där innan? Stumt verkade det också.

Tack så mycket! :laugh:
Nej, det är lite höga klasser för oss än så länge, skulle isf rida på torsdagen och måste då ta ledigt från jobbet, så det blir nog Torns på söndagen istället! Tänkte åka dit och titta lite på lördagen och ev söndagen beroende på vilken tid jag själv ska rida. Ska du dit? :)

Okej! :-) Det har alltid varit dåligt underlag men jag hade inte varit där på tre år så jag trodde de hade bytat. Väldigt dåligt!

Ja jag ska Flyinge

Jag sa ju att du skulle luta dig mer bakåt :p

Grattis till en fin andra runda! :laugh: Verkligen jätteskillnad mot första filmen du la upp här :bow:

Hahaha, ja jag vet! Det var därför jag gjorde det! Jag hörde dina ord i bakhuvudet! Eller såg dina ord i bakhuvudet, vad man nu säger!

Jag räknade på vägen hem i bilen hur många gånger vi hoppat, 6 gånger sammanlagt :P Vi är lättlärda, jag och den lilla pållen! Jag kommer inte ihåg vilket hinder det var nu, eller om det var på framhoppningen, så hoppade han av helt åt skogen konstigt och jag tappade i princip all kontakt med sadeln. Tur att det gick vägen! :D

jätte trevlig är hon och helt fantastisk att rida!
Pigg och glad men ändå lugn.
och lite knapplån.Hur viktigt är det egentligen att prova många hästar? Kan man ha sån tur att den första är den rätta?
Det börjar nämligen dra ihopa sig att bestämma sig annars åker hon ut på annons och då är det kört :(
kan inte släppa henne ur tankarna :love:

Någon som har en new balance avkomma kanske? :)

ibland har vi farit runt hela sverige o tittat på hästar o ibland har det klickat med den första. Så följ ditt hjärta :)

då gör jag det :laugh:
roligt att höra vad andra säger också.
Jag hade tänkt mig en häst som jag kan utvecklas tillsammans med och som har kapacitet för lite större klasser och det tror vi att denna har.
Men sen är jag rädd att den kanske är för bra för mig?
usch många tankar som snurrar, vill ju det bästa för hästen också.

Tycker den såg jättetrevlig ut och jag håller med, man ska ha en trevlig häst att jobba med, som man klarar av, och som man kan utvecklas tillsammans med, det är det roligaste! Inge skoj att få en färdig häst heller. Tycker du ska gå på magkänslan och köpa hästen, det hade jag gjort om jag hade fallit för första hästen jag tittade på.
Själv tittade jag på iaf. sju stycken, varav den sjätte jag bestämde mig för. Skulle åka ner från Stockholm till Skövde/Borås-trakten och kolla på tre hästar, en säljare gav återbud halvvägs ner (-.-), den ena av de vi testade var oren och hade en massa skavanker och var trots det besiktad UA dagen innan (inte kul att stöta på sånna), och sen så var det min pärla. Han var inte helt igång, väldigt grön, i stort sett ohoppad. Men han hade ett superfint temperament, pigg och arbetsvillig, hoppade trevligt, rörde sig trevlig, fin exteriör, bussig trots sin brist på erfarenhet, lagom mycket nerv, ja, vart kär bara jag såg honom i boxen och sen vart det bara bättre och bättre.
Såg honom ridas i 10-15 min, red själv i kanske 10 min, på vägen hem ringde jag och sa att jag skulle ta honom, inte ångrat mig en dag trots a few bumps in a row. Hade innan jag tittade på honom vant mig vid tanken att jag aldrig skulle hitta någon häst jag blev kär i utan att det bara var sånt som hände när man var liten och såg en fin ponny haha, och att jag skulle få nöja mig med att hitta en trevlig häst jag skulle lära mig att gilla.
Men neee, det klickade! Så när det väl klickar tycker jag att man ska ta vara på det, det händer INTE ofta, iaf. inte för mig!

Så köp det där galet fina stoet innan jag gör det! :D

Då litar jag på på min magkänsla! :)
jag har ridit många hästar genom åren men bara 4 som jag hade kunnat tänka mig att köpa, och alla var lite jobbiga och busiga på olika sätt, därför känns det extra bra att fastna för en häst som är super snäll på alla sätt och vis :D
Dessutom är säljaren helt fantastisk hon också. Så det kan ju inte bli bättre.
haha jag tror att man alltid kan bli kär i en häst hur gammal man än är ;)

Jag ska ringa en "hästhandlare" snart som tar hem super fina hästar från holland, tyskland och irland för att se om han har något trevligt hemma.
om där inte är nåt jag fastnar för så ringer jag stoets ägare och säger att jag köper henne :laugh:
inom en vecka vet vi!
gud va spännande detta är! Äntligen ska jag få en stor häst! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka