Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Ser ut som en häftig ponny de där!
Med lite mer hoppning i sig så blir den nog jättebra!

Tack :laugh:

Ja han e riktigt häftig, dock ett jäkla temperament emellanåt :D Det tror jag med, han e ju inte hoppad så mkt så ju mer rutin han får desto bättre tror jag han blir :love:

*KL*

Här är en film sen igår på vår ponny. Han är en 6årig valack men har inte blivit riden så mkt, då han har varit utlånad ett tag och tjejen blev rädd för honom. Så nu ska vi ha honom till våren/sommaren sen är det meningen han ska säljas. Fast han måste först uppfostras i både hanteringen och ridningen då han som sagt är van att få göra som han vill. Men han e påväg åt rätt håll nu iaf :D

http://www.youtube.com/watch?v=COne45-w5so

Ni får jätte gärna ge konstruktiv kritik :idea:

Ser ut att vara en fin ponny med härlig inställning, han har ju många år framför sig för att bli en toppen ponny åt en duktig tjej :)

Gaaalet vad fint den hoppar :) Några av sprången är riktigt riktigt grymma :) Fint!

KL
Idag har min häst tävlat hoppning för första gången på 2 år (och första gången någonsin i avd.A)

Tyvärr fick han 2 pet i 0.95m klassen:
http://www.youtube.com/watch?v=SNedCJY6oH0

Men i 1m klassen gick det bättre, men rev tyvärr sista hindret i omhoppningen lite oturligt :/
http://www.youtube.com/watch?v=IEtOARuyi-4

Skoja inte att jag blev sjukt taggad å träna och tävla själv... Hmm.. Får se hur det blir med det här framöver!

Jag tycker du hade bra flyt i båda klasserna. Men det såg ut som han blev stark imellanåt och lite tjaffsig i munnen. För att inte tävlat på 2år tycker jag det såg bra ut :)

tack alla som kommenterat min film!
det finns verkligen mycket hopp i henne men nu ska bara jag lära mig rida henne ordentligt också. men med lite hjälp från linn_h ska det nog gå

Nu har hoppningen tagit fart igen och vi har börjat den sista etappen för tävlingen den 24e oktober. Filmen är från den första träningen och den andra träningen. Den första var Elmer så innibomben spänd så vi plockade aldrig fram några hinder utan jag fick bara en genomkörare av tränarn, välbehövligt! Min sits var rätt okey men min högra hand åkte upp hela tiden (jäkla ovanor..)

Inför den andra träningen så red jag ut honom dagen innan i 40 min, blandade gångarter, och så fick han gå ute i hagen hela natten, ladda utan att bli överladdad dvs :P Det resulterade i en hoppträning som jag blev så himla nöjd med. Det var mycket fel från min sida, rätade inte upp mig i tid, var för svag i högerskänkeln mot den lilla oxern, rakställde inte efter svängen i tid men inga fel som är svårare att öva på än att sänka höger handen till rätt nivå.

Bra tempo, relativt jämnt tempo och sitsen över hindret behöver jag inte heller skämmas så mycket för... Eller? :angel:

Filmen, klippen från hoppningen börjar vid 5:35

Ser fint ut men jag hade nog haft hästen mer mellan hand o skänkel. Mer kontroll på galoppens steglängd. Försök ha mer tryck i galoppen men utan att de ska gå fortare så kommer nog avstånden sitta lite bättre :)

Men annars bra flyt o grattis till placeringen :)

Okej tack :) Jag är ur usel på avstånd, det kommer liksom i perioder för mig det där, vet inte riktigt varför? Ibland sitter galopp och avstånd som ett smäck andra gången är den förmågan som bortblåst, kanske sitter det i att jag är sen tidigare hopprädd?

Håller med Wahlund! Lite mer galopp skulle inte skada men å andra sidan ser det ut som cavaletti för din häst ;). Fin!

Han är ju superfin! Vad är det för stam? Tycker verligen inte ni ska lägga ner hoppningen med den fina inställningen och tekniken :)

Ja jo, hon tycker det är 'lite' lågt, vi ska hoppa 20 cm högre i helgen :D. Ang galoppen så var det så in i helsike dåligt underlag att jag helt enkelt ville ha henne väldigt kort och utan för mycket tryck, såg att det släppte för flera andra :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka