Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

**knapplån**

Red stjärnan idag för första gången "på riktigt". Precis börjat sätta igång honom, och idag gjorde vi för första gången mer än att typ skritta i skogen. Så don't be too hard on us! ;) Han kändes jättefin mot slutet. Men ungefär samtidigt som han börjar bli varm nog för att jobba fint (stor häst) blir han trött och det blir dags att avveckla haha. Men det kommer! :d

http://www.youtube.com/watch?v=vKWesobXdDk&feature=channel

PS. Vet att jag har fel sittben, hör inte till vanligheterna, men kan bli så när man rider runt lite oplanerat och snackar med kompisen. :o DS.

Antingen så är det fel på mina ögon, semester på hjärnkontoret eller så har du inte alls fel sittben?!

Åhh du tävlade också i detta härliga väder igår ser jag ;) (jag hade tur och hade uppehåll både på framhoppning och när jag var inne på banan i båda klasserna haha)

Ser fint ut i 90 tycker jag:D hur gammal är din häst?

Millizen:Tack så mycket!:)
Ja det var ju inte det bästa vädret då ^^ Åh, vilken lyx du hade som slapp regnet, sj så kändes det som man hade badat när dagen var över :D Hon är född 2004.

Eve96:Tack så mycket!:)
Ah det var på Falu ridklubb och det var den 25/9.

det jag reagerar på är porten :eek: helt livsfarligt! Vad är det där för ställe?
Annars var det lite mörkt o långt bort, skulle vilja ha lite mer galopp o bättre rytm.

andra rundan var ännu värre vid dörren.. stallkompisen stog precis utanför så jag förstår att han ville ut. Tycker dom borde stängt iallafall för sargen men dom ville typ att det skulle gå så fort som möjligt. Okej bättre galopp nästa gång:)

Det ska iallfall likna en ridskola;)

är det en ridskola borde de verkligen veta bättre, så fruktansvärt oansvarigt! Speciellt en par där det ofta är orutienerade hästar o ryttare.

Skulle även vilja ha fram näsan ordentligt på hästen.

Från tävlingen igår, 100 cm och 105 cm (debut).
Första klassen hade jag alldeles för dåligt tempo vilket gjorde att hon lixom fastnade över hindrena så i andra klassen la jag upp tempot från start och tänkte på att rida framåt.
Fick mycket bätte flyt då och avstånden blev bättre, hon kröp inte så nära. Sen i linjen på kombinationen blev kanske inte så bra, dom flesta tog 7 språng därimellan men vi fick 6.

http://www.youtube.com/watch?v=4g0ZpDYOMDg

http://www.youtube.com/watch?v=74W2Qj8a1pk

Var i Arvidsjaur igår och tävlade 1m och 1.05. Vann 1m som enda 0/0 och kom 2:a i 1.05. Fast vi var bara 2 startande i 1.05 så jag var ju inte placerad. Första tävlingen inomhus detta år så Fia var lite väl övertaggad. Lite korsgalopp och lite trav emellanåt men så länge hon tar sig över hindrena så :)

ja hon frös verekligen i förasta klassen. Stor skillnad till andra, tycker det var bra ridet!
Du sitter fint över hindren :)

HAHA! Ni har absolut inte fel i hjärnkontoret, jag som var lite trött tror jag. xD
Nämligen typ det enda jag normalt sett inte gör fel när jag rider, har liksom alltid inbyggt att ha rätt sittben, inget jag ens tänker på det händer bara (så är det kanske för alla) därför jag tyckte det var så otroligt konstigt att jag hade det i filmen, men det hade jag ju inte haha! xD

Red honom idag igen på samma plats, och idag var han DYR, aldrig gått så fint pass (om man ser till helheten). Testade lite mer vart vi ligger för närvarande (rent kondismässigt och sådär), och kunde samla ihop honom jättefint i både trav och galopp (aldrig fått så fin känsla i galoppen) och han var jättelyhörd och fin, jobbade på bra med bakdelen också vilket han inte alltid gjorde när han kom till mig. Superkul var det! Och så blev han inte ens svettig, så tror nog att han orkar med än jag givit honom cred för haha! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka