Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför hade ni en bom liggande vid bakre bommen på oxern och sen ingen markbom?
Vilken härlig häst! Men varför sitter ryttaren och klämmer fast sig med knäna? Alltså finns det någon tanke bakom det?
Ingen risk att jag klämmer med knäna, vilket även syns klart och tydligt på hela filmen. Det finns en sak som direkt avslöjar om ryttaren sitter och klämmer med knäna för då blir underskänkeln ostabil eftersom trampet då försvinner från stigbygeln. Titta på filmen igen och titta på min underskänkel genom hela filmen, trampet försvinner inte en enda gång utan det är fullt tramp ner i stigbygeln hela tiden = inte knästöd en enda gång.
Jag hade nämligen det problemet för många år sedan att jag tidvis knep in knäna men se det gick aldrig att lura tränaren för så fort man gör det så flaxar skänkeln iväg speciellt i språnget och man är avslöjad, så det var bara att vänja sig av med de dumheterna och det är nu många år sedan jag fick bort den olaten.
Däremot kanske du blir lurad av att det är ett par väldigt störande ganska stora knäklossar på den sadeln som håller på att reta gallfeber på mig som är van att rida i helt platta flattar med bara mikroskopiska benklossar.
Dock har denna hästen haft ett behov av att ha denna sadel just nu så det har bara varit att gilla läget. Normalt används den bara till en häst där benklossarna kan vara väldigt bra att ha ibland