Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Jättefin häst!
Ser ut att ha fin inställning på hinder :)

Tack för tipsen! :)
Det var egentligen inte menat att hon skulle "träna" mig, hon skulle egentligen bara filma :p Men hon gav mig lite tips iaf som inte kom med på filmen ^^

Varsego :)

Ja jag tkt väl hon prata lite lite :P

Häftig häst du har, ser riktigt kul ut :). Utifrån vad jag sett på filmen så skulle jag önska lite bättre harmoni, du fick liksom bromsa bromsa bromsa, ända in i hindrena och så pang eftergift sedan direkt ned i landning och bromsa igen...men jag tycker du ser erfaren ut så jag gissar på att det är en utav grejerna som du är medveten om och jobbar på :).

Jag vet ju att det är lite klurigt innan man kommit på de riktiga hetsporrarna, men så småningom kommer man till mer ridning och drivning :D.

Vad är det för pålle?

Håller med dig, om din kommentar till Pam.

Till Pam:
Försök att inte använda händerna så mkt, skänklarna ska användas dubbelt så mkt som handen och speciellt på en het häst. Dock vet jag inget om hur länge du har haft den eller så, så jag tkr ändå att du kämpar på bra :) Det syns att du är duktig, så ta det på rätt sätt.

Hm. För det första, Varför slår du till hästen med spöet när den stannar på första hindret? Det är ju ditt fel. Hästen saknar energi och du sitter och åker. Använd benen istället och få fram hästen.
Hästen ser jättetrevlig ut och du rider verkligen bra, men du måste nog börja planera dina träningar bättre. Att höja upp hindren och få många dåliga språng var ganska onödigt enligt mig.. Hästen saknar styrka och balans. Du borde istället ha haft låga hinder och jobbat på att få hästen följsam och landa i rätt galopp. Men annars så ser den trevlig ut :)

Det var väl en bra runda om du inte haft hästen så länge, den ser inte helt lätt ut. Den hoppar ju jätte trevligt!

Tack för kommentaren! :)
Jag ska tänka på det du sa, jag brukar inte hoppa högt utan jag ville bara kolla lite hur det kändes på den höjden ;) Vi ska börja hårdträna nu till tävlingarna och jobba mycket med galoppen, för det är där våra största problem ligger just nu :)

Tack för kommentaren! :)
Jag ska tänka på det du sa, jag brukar inte hoppa högt utan jag ville bara kolla lite hur det kändes på den höjden ;) Vi ska börja hårdträna nu till tävlingarna och jobba mycket med galoppen, för det är där våra största problem ligger just nu :)

hoppas verkligen att du tränar för en riktig tränare då och inte för din kusin.
för på klippet är det bara massa lek anser jag..

men trevlig ponny :) och lycka till.

En liten filmsnutt på min nya lilla donna. Hon är inte speciellt mkt hoppad men tar sig som bara den för varje gång. Fjärde gången jag hoppar henne här. Hon är -04 e.Cardento-Acacio-Landprinz och har haft föl som 4 åring. Tycker hemskt mkt om henne och tanken är att hon ska ut och hoppa nån pay n' jump och lite 90cm, 1m så småningom.

http://www.youtube.com/watch?v=WvcTQqMdYws

Ja, jag tränar för en riktig tränare, både på min lektion en gång i veckan och för en annan varannan vecka. Men hon har opererat foten, så det är lite uppehåll nu :)
Tack! :D

KL
http://www.youtube.com/profile?edit=1#p/a/u/2/vkRUZTBMmGU
var lite spänd över planket med vattenmattan för jag va 99% säker på att hon skulle busa efter.
Stannar för hon koncentrerar sig på dom nya hästarna som kommer in.
Här är fortsättningen: http://www.youtube.com/profile?edit=1#p/a/u/1/QJ2fm3cwlhk

Tyvärr vart det väldigt dålig kvalité när jag ladda upp dom på youtube.

Kan tyvärr inte se dina filmer. :(

//Alice

http://www.youtube.com/watch?v=_e-r4lhO-xo

jag och min 22 åriga c ponny från idag :love:
vi har haft lite "problem" med oxrar, hon har hoppat väääldigt långt ifrån.
nu är hon mycket starkare i bakbenen och nu är det mycket lättare att komma rätt också.
rätt konstigt, jag har haft henne i snart 8 år och det är inte förrän nu när vi båda är 22 som ridning börjar kännas kanon!
Jag har ridit många olika hästar och hjälpt folk med sina hästar, men min ponny är en av dom svåraste jag nånsin ridit :D
(till mitt försvar varför jag rider ponny fortfarande är att hon betyder allt för mig= kan absolut inte sälja, och jag har inte pengar till två hästar. väldigt tråkigt för man blir så sugen på stor häst när man ser alla era fina hästar :laugh:!)

Jag tycker att det ser bra ut :) Syns att det är en ungponny. Men en sak som jag inte förstår är varför du stannar till och staffar den i munnen ibland? :(

kl
En film på min 05a från dagens P&J, första gången hon hoppade riktig bana och var ute under dessa förhållanden. Jag kan bara kortfattat säga att jag fullkomligt äääälskar den här hästen! :love: Vi jobbar på ridbarheten (...), men idag kändes hon riktigt lugn jämfört med hur det kan vara och har varit.. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Q-kaJDQ5y10

Kommentera gärna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar