Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

:eek: Jättefin ponny, ser VÄLDIGT fräsch ut för sin ålder! Hade någon frågat mig hur gammal den va, kanske jag hade gissat på 12, 14 max! :o :love: Hade jag inte varit så satans lång hade jag absolut velat försöka hitta någon liten häst med ponnyinkorsning för det känns som att alla ponnyer håller en evighet! XD

kl
En film på min 05a från dagens P&J, första gången hon hoppade riktig bana och var ute under dessa förhållanden. Jag kan bara kortfattat säga att jag fullkomligt äääälskar den här hästen! :love: Vi jobbar på ridbarheten (...), men idag kändes hon riktigt lugn jämfört med hur det kan vara och har varit.. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Q-kaJDQ5y10

Kommentera gärna :)

Tkr den ser jätte trevlig ut :) Riktigt fina språng emmelanåt:love:

Vem e den efter?

Riktigt fin :)

:eek: Jättefin ponny, ser VÄLDIGT fräsch ut för sin ålder! Hade någon frågat mig hur gammal den va, kanske jag hade gissat på 12, 14 max! :o :love: Hade jag inte varit så satans lång hade jag absolut velat försöka hitta någon liten häst med ponnyinkorsning för det känns som att alla ponnyer håller en evighet! XD

Tack! :laugh: Ja det är inte många som tror hon är så pass gammal. :D
Ja man vill ju att sina hästar ska leva och må bra så länge som möjligt, du får väl leta efter någon maffig korsning över ponnymåttet, gärna med russ i för dom är seglivade :D

Jag tycker att det ser bra ut :) Syns att det är en ungponny. Men en sak som jag inte förstår är varför du stannar till och staffar den i munnen ibland? :(
Jag höjjer bara handen. Det ser mycket värre ut än vad det är. Har fått tips av tränare. Hon är väldigt känslig i munnen och börjar ruska med huvudet.
Det låter som bortförklaringar men så är det inte :)

Jag syftade på när du stannar upp och rycker hästen i munnen. Det är inte att höja handen.

Alltså jag har kollat klippen o jag ser inte var hon rycker ponnyn i munnen??

Jag tkr ni blir bättre o bättre för varje gång jag ser er :)

Så några råd vet jag inte om jag har, du rider mjukt o fint och Star ser stadig o fin ut.

Fortsätt som du gör :)

Jag höjjer bara handen. Hon tycker det är lite obehagligt och rycker med huvudet som många ridskolehästar gör när dom drar ryttarna ur sadeln.
Filmen är oskarp och det ser värre ut än vad det är.

Tror hon syfftar på i mitten av denna film:
http://www.youtube.com/watch?v=vkRUZTBMmGU&feature=channel
efter vattenmattan när hon bockar. Jag har fått tips att lyft handen och driva på. Ibland stannar hon, ibland inte. En av mina tränare har sagt så och det funkar så varför ska jag ändra sett?

Jag tkr inte de ser ut som du rycker i munnen, jag skulle kanske rida mer framåt i de momentet, när du höjer handen i bocksprånget så skulle jag tryckt på framåt samtidigt, jag tänker alltid framåt när hästar "strular" lite.

Framåt i alla lägen :D

Jag försöker, men hamnar man i total obalans så äre bättre o stanna till o återta balansen än att driva framåt och hon lägger av en bockserie till o man flyger har jag fått förklarat för mig :)

Fast nu försöker jag bara rida framåt :D

Superfin häst :) är det en arab? ser så harmoniskt ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar