Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Ball häst, som hela tiden verkar leta hinder :) Ser lite het ut, men härlig inställning!

Fin häst som verkar äta hinder! :d
Ser lite het ut, försök och trampa ner mer i stigbyleln och hitta din egen balans, ser ut som om du har stigbygeln i hålfoten, Kanske den blir mindre het om du har bättre balans och kan bromsa med sätet istället för handen?

Tack, ja jo hon är aningens het. Har nog aldrig faktiskt träffat på eller ridit en hetare häst, och då ska tilläggas att jag säkert sitter på ett hundratal hästar om året. Men alla utmaningar är till för att lösas ;)
Hälarna är jag mycket väl medveten om, jobbar och har jobbat på det större delen av mitt liv då mina hälsenor är väl korta. Har i alla fall inga problem att gå med hur höga klackar som helst... :angel: Men ingen fördel i ridningen.
Däremot det med balansen och handen har jag andra åsikter om. Men tack för dina tankar i alla fall.

Träning med Acaddia igår :)
Känndes super! Hon var riktigt pigg hela passet men värst i början, kunde inte ens skritta ordentligt :p
Vi har kommit på varandra mycket mer nu så jag vet (för det mesta) hur jag ska hantera situationen när hon börjar dra mot hinder och även mellan.
Dock har vi fortfarande problem med att byta till högergaloppen mellan hinder. Hon ska på måndag kollas av equiterapeft, frågan är hon kan vara sne någonstans och därför har svårighet med det.

http://www.youtube.com/watch?v=0bJrKetJPak

Raider_: Vad fint hon hoppar. Ser väldigt lätt och okomplicerat ut.

Legolaz: På framridningsklippet hade jag önskat att du vred om händerna med tummen uppåt och kortade upp tygeln lite istället för att sitta med händerna i magen. För övrigt en urgullig ponny : )

Raider_: Vad fint hon hoppar. Ser väldigt lätt och okomplicerat ut.

Legolaz: På framridningsklippet hade jag önskat att du vred om händerna med tummen uppåt och kortade upp tygeln lite istället för att sitta med händerna i magen. För övrigt en urgullig ponny : )

ja jag såg det på filmen också, ska genast ändra min handställning.
varför handen är hög är för att hon behöver ridas ihopa, hon blir väldigt lätt på bogarna och framtung vilket denna filmen visar (från 2008 så det har blivit lite skillnad) och hänger sig i bettet, hon tar till alla knep för att slippa jobba.
http://www.youtube.com/watch?v=msYGs7CCWa4&feature=channel

men jag glömmer att sänka handen när hon känns bra, det ska jag komma ihåg. :) bara ta uppresande tygeltag när det behövs inte rida så i förebyggande syfte. :angel: + bli stilla med handen!! och kanske ta tillbaka och sänka axlarna... mycket man ska tänka på :D
på denna när jag travar av tycker jag handens placering är bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=j0R1mcxbutk&feature=channel

Ah men kolla vad kul med film på henne äntligen!
Fin hon är, förstår varför du tog henne trots förstaintryck.

Synd att du inte är närmare annars kunde du fått komma och prova på min sen hihi, vet i fasan om jag vågar hoppa honom själv i början, tror han blir ganska het på hinder men det lär ju visa sig.

Lycka till med henne, Blomman va?

Fin pålle:) Men det jag skulle vilja se mer av (är alltid svårt att kommentera bara utifrån en film!) är aktivering, nyansering och utmaning. Dvs hästen måste aktiveras mer i ridningen på backen. Komma genom ryggen och arbeta mer mer bak. Nyansering genom tempoväxlingar och avsaktningar för att lättare komma till just en mer "aktiv" häst. Med utmaning menar jag att det ser lite "slätstruket" ut (ursäkta ordvalet;)), våga hela tiden utmana din häst. Kräv lite mer ställning, lite mer samling, lite mer tvärning osv...beroende på vad syftet med ridpasset.

Hästen ser ut att ha en revlig hoppteknik, men bristerna i markarbetet lyser igenom litegrann;) Nu vet jag ju inte hur länge du haft hästen, vad den gjort innan och så vidare, kommenterar bara det jag ser:)

Tänk på att inte låsa fast dig och din sits med knäna. Känn trampet i stigbygeln, alternativt släpp stigbyglarna när du sitter ner i traven. Det kommer göra att resten av din sits också förbättras och du kommer mer till "ridning" och ner i sadeln. Tror det kan hänga ihop lite med att du måste lyfta din blick, sträcka på dig lite och vrida om dina händer.

Till själva hoppningen är ett bra tips att korta tyglarna lite, för att få en bättre och jämnare kontakt med hästens mun.

Lycka till:)

Väldigt bra kommentarer!:bow::bow:

Jag vill bara tillägga att det ser ut som en perfekt läromästare för dig, Favina, som verkligen gör sitt bästa i alla lägen! Toppenhäst med andra ord!:love:

Trodde först du skrivit fel i stammen på din pålla!:o Eftersom Silvan är e Ceylon menar jag...men såg sen att det är lite käck linjeavel där!:D

Japp, klok hingst att linjeavla på (Ceylon). Liksom, ge mig lite mer humör, snälla! :D

Ha ha ja fast jag älskar Ceylon avkommor...även om dom mer eller mindre är på utdöende i första led iaf! För bättre tävlingsindivider var svåra att hitta om man fick dom med sig...Hade en FT-häst som jag födde upp själv e Ceylon-Lambert o han var underbar!

Löshoppade ponnyn i torsdags :laugh:
mkh:147.8
hindret: 140

Ignorera mitt fina läte i slutet.
Meningen är Ååh vad duktigt du är! Men det är bara Ååh som kommer med :D
Tyvärr lite korta filmer också.

Kom gärna med lite konstruktiv kritik :)

Löshoppning Corne 1
Löshoppning Corne 2

Jo visst, de dagar hon är på bra humör är hon fantastisk! :love:
De andra... ja, då är hon billig... :angel:

Hon har riktigt lätt för sig i både hoppningen och dressyren och kan säkert gå långt, men någon FT-häst blir hon aldrig :(

hahaha någon vrålar något fruktansvärt (hade precis lyssnat lite musik och hade volym på max dessutom):rofl:

Men ponnyn är skit fin!

Nu skall jag allt försvara mig!!!!:mad:

Hahaha :D

Allt stämmer faktiskt helt korrekt. Jag brukar aktivera henne mer, rida skänkelvikningar, öppna, sluta, tempoväxlingar mm. Sedan hade hon vilat i 3 dagar innan så när hon är mer riden så är hon mycket bättre och jag hoppas denna jäkla snö försvinner, så längtar jag att få komma ut i backarna och träna upp henne :laugh:

Min sits ja, den är mycket bättre än vad den var men brister här och där och skall börja träna för tränare igen och hoppas få hjälp både med det ena och det andra;)

Jag har faktiskt långa tyglar pga att jag tycker att jag tar henne för mycket i munnen i nedsprånget, men det kommer ju bli bättre när jag får ridit henne mer, har haft henne i 1 månad.

Novali: Ja, hon är verkligen supersnäll, har funderingar på att sälja henne men skall vänta lite, har just nu 3 hästar och skall sälja den ena först, så får vi se vad som händer, men hon är ärlig på hinder och eftersom jag är lite rädd i hoppingen så känner jag att jag behöver en stadig häst vilket hon verkligen är:love:

-moa-: Ja, Blomman:). Där fick vi en video på henne med. Jag får väl ta mig ett studie besök dit upp och titta på er, är han inte hoppad någonting??

hahaha någon vrålar något fruktansvärt (hade precis lyssnat lite musik och hade volym på max dessutom):rofl:

Men ponnyn är skit fin!

Haha, jo det är jag som vrålar :D
Alla garva som bara den!

TACK :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar