Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Jag och Kenny var på Pay n Jump igår - första "tävlingen" för året då alla andra blivit inställda pga snön, då får man ta lite vad man hittar :)

Vi hade några klassiska kommunikationsfel i båda klasserna, men det kommer nog bli bättre med mer rutin - detta ska ju faktiskt bli vårat första riktiga tävlingsår.
Jag är sammanfattningsvis jättenöjd, eftersom hon skötte sig så bra och det bara var några ryttarmissar pga brist på erfarenhet som ställde till det!

I båda tycker jag att det började bra, sedan i mitten går det lite fort och sen i 1,10 får jag tillbaka kontrollen mot slutet. :)
1,10 kändes sprången bättre!

Vad tycker ni?

1,00 m
1,10 m

+ TeamWahlund: Tack! Det var verkligen påfrestande men vilken lättnad när jag kom ut från banan. :)

Jag tycker att din häst är härlig och att du rider bra och har en fin sits.

Något du bör lära din häst är att byta galopp för jag tycker att man ska kunna det om man tävlar 110. Egentligen oberoende klasser tycker jag att hästen ska kunna det om man ska tävla. Sen det klassiska att rida mellan hand och skänkel; då kanske du slipper nedslagen som kommer av att du hamnar för nära hindret? :)

Annars tror jag att ni kan komma ganska långt för din häst verkar ha en fin inställning.

Tack så mycket Fjanten:bow:

Jag har haft ett jättedilemma inför inlärningen av bytena och för en tid bestämt mig för att lägga det på hyllan och istället satsa på att rida "ordentligt" så att hon landar i rätt galopp.
Oftast (alltid utomhus) byter hon av sig själv, men det har varit jättesvårt att lära henne att byta på kommando.
Min tränare anser att det är för jobbigt för hennes psyke ett lära sig att byta på kommando och att eftersom det inte går att lära henne utan att hon blir stressad så är det bättre att låta bli. Dock vill jag ju, lite som du säger, upp på 1.20 i vår - och då fungerar det inte med alla avbrott...

Ska försöka få ordning på det på något vis...

*KL*
Jag och "min" 06:a Bellis har varit på våran allra första träningstävling:bump:. Vi hoppade 50 & 70 cm och hon var jätteduktig. Första rundan var hon lite vinglig, (aldrig hoppat så många hinder i följd) men nollade den. I 70 cm petade hon tredje hindret men var mycket stadigare och sög tag i hindren.:love:

Film:http://www.youtube.com/watch?v=pP3LNUIINHo

.

Gillar hur lugnt o stadigt du rider hästen runt banan, ser mkt fint ut :)

Jag vet inte om jag blir bannlyst nu när jag lägger upp två klipp som är gamla :p

Men har inga nya filmer o tänkte att jag lägger upp två gamla å så kan jag få en åsikt på dem? alltid bra med lite tips nu innan tävlingssäsongen börjar igen för mina hästar :)

Min älskade Grand Prix /världscuphäst :love: (stolt är jag :p)
http://www.youtube.com/watch?v=Hbv02lwSvt8

http://www.youtube.com/watch?v=cZ5w_O6Az8Y&feature=related

Och så ett klipp på min "nya" stjärna

http://www.youtube.com/watch?v=lRkgYk8hEuQ&feature=channel

Jätte tacksam för tips o kommentarer :)

Ingen som har någonting att säga??

På den äldre ser det väldigt okompliserat och stabilt ut :)
Lite svårt att se mer specifika saker pga kvaliteten på videon, men fint i helhet!

På den lille tycker jag att han går lite väl utåtställd på kortsidorna, men då vet ju inte jag hur "ridbar" och hur mycket på hjälperna den är ännu :)
Den hoppar även mycket trevligare när du verkligen rider ända fram till än när du får ta förhållningar fram till avsprånget. Förståeligt dock eftersom den är ung och det är inomhus!

Nightwish, du är ju också i Laholm och hoppar (som jag på mina filmer ovan)!

Senast ändrad:

+ NotlikeI

Tack! :o :D

Hon är supertrevlig, gillar henne jätte mkt. Inte så påverkbar i galoppen ännu, vilket syns, därav travhoppningen. Men det kommer med mer styrka och träning.
Har redan utvecklats så enormt mkt sen jag fick henne. Känns som en liten häst man kan få riktigt roligt med + trevlig stam för framtida avel (cardento-acacio-landprinz)

På den äldre ser det väldigt okompliserat och stabilt ut :)
Lite svårt att se mer specifika saker pga kvaliteten på videon, men fint i helhet!

På den lille tycker jag att han går lite väl utåtställd på kortsidorna, men då vet ju inte jag hur "ridbar" och hur mycket på hjälperna den är ännu :)
Den hoppar även mycket trevligare när du verkligen rider ända fram till än när du får ta förhållningar fram till avsprånget. Förståeligt dock eftersom den är ung och det är inomhus!

Nightwish, du är ju också i Laholm och hoppar (som jag på mina filmer ovan)!

Ja kvaliten är helkass:S

Tack :)
Lillkillen är otroligt ridbar, men som försvar så får jag väl säga att jag bara hade haft honom i 5 veckor där tror jag o han kom från sommarbetet näör jag fick hem honom :) så vi hade lite mindre komunikationsmissar o så blev han lite spooky inne i ridhuset, vet ej varför men de är väl så med yngre hästar :)
Han hoppar som du säger mkt bättre när ja inte behövde göra förhållningar så mkt. Jag kom inte riktigt till ridning på alla hindrena som jag velat ..
Tack för kommentaren :D

Delvis KL

haha jag undrade just om du har lagt upp fel film när jag såg början :D läste inte hela ditt inlägg hahaha. ;)

här kommer våran senaste träningsfilm, jag rider som en kratta tycker jag iof, var inte helt 100 i kroppen så jag får väl hoppas att jag kan skylla på det! :p

http://www.youtube.com/watch?v=UnBGi30rxTo

kl

Hoppträning idag!
http://www.youtube.com/watch?v=CkRbPZ2ewyA

Jag vill gärna ha kommentarer. Ni får självklart berätta för mig att han knepar sig efter serien, fast det vet jag redan. Vet dock inte varför. Han gör nästan alltid det när vi hoppar gymnastikserier... Inte när vi hoppar bana däremot så det är lite skumt. Aja, give it to me!

Det var en gullig häst du hade. Tyvärr så går hon nästan konstant på tre spår så om jag var du skulle jag öva jättemycket på rakriktning. Det har jag själv gjort med min häst som är väldigt lätt i baken och gärna låter den leva sitt eget liv. Du kan till exempel lägga upp räcken, som i den första övningen ni gjorde på filmen, och lägga länggående bommar mellan hinderna på marken som du rider mellan. Lägg dem ganska tajt, annars tycker inte jag att de får någon effekt. Förstår du vad jag menar?

Öht tycker jag att det är kanon att rida mellan längsgående bommar. Man kan till exempel göra halt mellan dem eller göra en galoppfattning mellan dem om man har en häst som gärna skjuter in eller ut rumpan och bakbenen.

Sen är det självklart din häst och upp till dig, men det är i alla fall något jag skulle kunna göra om det var jag som red hästen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?