Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Vad fin han blivit!

Höll dock på att skutta ur sätet när han tog dubbel längd där mot mitten, jikes!

Ja han är jätte rolig att hoppa :love:

jag har en pessoa sadel, kommer aldrig ihåg exakta namnet men den med pyntsömmar

Ser ut som en trevlig häst! Som du säger - stor galopp, stort hopp. Han ser ut att vara kvick ändå, trots sin storlek, och rädd om sig! Jag tycker du rider trevligt, men om jag skulle säga något så är det att jag skulle önska mer tryck i galoppen, men du skriver att hästen är grön och det är ju sådant som kommer med tiden :).

Tkr de ser fint ut :)

Det syns ju att hästen är grön men tkr du hanterar de bra o låter den gå på i sitt "framåtläge" istället för att börja tjafsa med massa halvhalter för att få igop den, för med träning så kommer det, de gör det, men den fina framåtbjudningen är svår att få tillbaka.

Bra ridet är väl de jag försöker säga :)

Ser jättefint ut, ser ut som en häftig häst.

Vad e de för en? Ålder stam o vad har den gjort?
Nyfiken :) hihi.

Tkr du har en trevlig sits och mjukt ridsätt, det gillar jag.
Du får det att se väldigt enkelt ut :)

jag håller med de andra som kommenterat din film, dvs det ser trevligt ut. Men oj vad stor hästen ser ut, hur hög är den och vad är det för stam på den? :P

Tack alla som kommenterat:laugh:.

Som sagt han är inte stark än i tillbakalägen, kan ibland ge sig iväg på studs i kombinationer istället för att sätta sig. Men den här träningen var ett stort fall framåt från förra björneträningen som var för två veckor sen. Har film därifrån oxå men den ligger på videoband än så länge.

Vi har just kommit till drivning i galoppen och ibland när det går för fort tappar jag nog drivningen själv och han blir lite tom, precis som nån kommentera.

Han är 8år, dansk, men bara riden sen i april förra året.
han är efter Aston (med bla Nimmerdor, Pilot och Ramiro bakom)
undan svårklassmärr e. bluehors Agent(Argentan). Så det finns hopp i stammen att brås på!

Han är 170cm ca och jag är 163cm och väldigt liten, men han är superkänslig att rida och han vet ju inget annat sätt att bli riden på än mitt, så det funkar bra, även hom han ibland slänger iväg mig som en vante:D

han såg ut såhär när jag köpte han förra året, så det har varit mycke uppbyggnadsjobb och grundutbildning än så länge, först nu i vinter som vi börjat hoppträna.

Humm... jag är inte säker på om kommentaren var till mig, men jag kan ju svara på frågorna ändå, om det nu var till mig, haha! (Och i så fall; tack så jättemycket!)

Kilkenny är ett Irländskt sto på 12-13år ;)
Okänd härstamning (Irländska importer, ni vet... :() och har haft ett föl på Irland som vi inte vet något om alls.
Jag har haft henne i snart fyra år men har inte kunnat tävla någonting (förutom några lokala 1m) eftersom vi varit oturförföljda och råkade ut för en strålburs-olycka som tog 2 år att läka...
Men nu är vi back on track och satsar på 1.20 i vår!

Hon är jättesvår i markarbetet och inte i närheten av så utbildad som man vill att en häst i hennes ålder ska vara, folk tror fortfarande att hon är en unghäst... Men underligt nog kan hon hoppa hus även om markarbetet inte är på plats än. Hon löshoppar 1.70 utan problem och har hoppat kortare banor på 1.45 uppsuttet.:banana:

Den såg härlig ut :) Trevlig inställning.
Dock blir du inte riktigt klar i handen till vissa hinder och hästen rycker upp huvudet och hoppar av på ett bakben. Tänk på att ta förhållningen tidigare, man ska inte "backa" fram till hindret utan rida fram till hindret. Försök vara stilla i handen de två sista galoppsprången och håll om med benen bara. Ett tips bara annars rider du riktigt bra! :)

Jag tycker det såg jättebra ut, hästen är grön och du hanterar det väldigt bra :) Dock, om man ska vara petig, tycker jag att när du fick det där dåliga språnget på grinden och hästen bröt av till trav du skulle ha lagt en volt och återfått balansen. "Skolat hästen" lite mer. För vad som hände nu var att du fick ett rätt så dåligt språng på nästa hinder också. Men hursomhelst, det var bara en liten sak annars såg det jättebra ut! :) Fortsätt så!

Alldeles rätt i det du säger, men tränaren vill att vi hela tiden ska tänka framåt och inte avbryta om det blir ett dåligt språng, att vi kommer dåligt på oxern efter tar jag på mig som min orutin.:)

Hästen ser jättefin ut på Fuchs-träningen, men kunde ingen informerat karln om att den typen av oxer du hoppar i början inte är tillåten i det här landet? :confused:

Hon är född 2006.

Jaa hon tycker det är väldigt kul att följa efter mig, vet inte riktigt varför :D .

Hästen ser jättefin ut på Fuchs-träningen, men kunde ingen informerat karln om att den typen av oxer du hoppar i början inte är tillåten i det här landet? :confused:

Får man inte ens hoppa de på träning?

Har jag gjort många ggr på träning... hehe

ser bra ut, i vissa språng kastade du dock fram hela kroppen vilket kan vara förödande i en del situationer, men det var bara några språng, så det verkar som om du är medveten om det :D . Härlig häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30