Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Tack!
ja han är jättefin och det är just i hans galopp det sitter, han vågar liksom inte ritkigt ta för sig eller vad man skall säga.
Jag hoppar dock på pelham på bägge men vi fick ta bort "kedjan" aka sporremmen på den sista pga att det blev för skarpt som du säger.
Det sitter lite i hans problem deär då det är en liten häst med ganska så mkt motor som man hellre kanske hade velat skulle andvänt den energin frammåt ist för uppåt som en studsboll.
Men du har alldeles rätt, men detta är något i jobbar på och vi rider endast på tränsbett hemma men jag går mer och mer över til det i hoppningen. Anledningen att jag ridigt på det är för att ägarinnan har haft det och tyckte att jag skulle ha kvar det så det har helt enkelt inte blivit av att jag bytt bara.

Men skall träna lite imorgon så tänkte faktiskt rida på det vanliga 3-delade så att jag verkligen kan få lite längd i galppstegen så det inte blir så 4-taktigt.
Så en ny film kmr nog imorgon..:laugh:

Men... va? :confused: Om du tar bort kedjan/remmen/whatever under hakan så är det ju inget som hindrar bettet från att falla igenom, det blir hur skarpt som hellst...

Jag tkr de ser fint ut :) bra flyt o bra tempo.
Där hästen bryter ut skulle du varit mer förberedd i svängen o varit mer i balans så hade de gått galant. Men de kan var svårt att hoppa ur sväng sådär :)

Ni ser ut att passa bra ihop!

Häst nr 1: :love::love::love:

Vilken häst! Sån smidighet o lätthet när den hoppar. Och du rider den superfint!

Gillar även aerline h hästen, fin teknik :)

Ja, jag kom lite fel ut svängen, det var första gången jag hoppade det hindret så jag var inte riktigt förberedd :crazy:
Tack för kommentaren! :laugh:

Ja men såna svängar en knepiga o du löste de ju snabbt :)
Det var så lite så!

Ja håller verkligen med! Inte att rekomendera, bättre att betsla ner eller hitta ett bett som är mer passande isf.

Dessutom är jag av den åsikten att ett pelham,eller annat stångbett ALLTID ska ridas med dubbla tyglar, istället för deltor...som bara ger dubbla signaler:crazy:

Jag håller med dig förutom det där med dubbla tyglar, de funkar inte på alla hästar.

Jag är för delta. Även fast jag själv ofta rider med dubbla tyglar, men de är olika från häst till häst.

Hur skulle det inte fungera på alla hästar? Det jag kan tänka mig är att alla ryttare kanske inte är lämpliga att rida med två tyglar /inte har kunskapen om det. Tycker personligen att en delta ger hästen dubbla signaler, men alla är vi olika:D

Jag är kapabel att rida på alla bett, men ändå så trivdes en av mina hästar på delta avsevärt mkt bättre för de blir ett jämnare tryck, två tyglar är lite antingen eller. vilket fungerade dåligt på den hästen.
Och de hade inget med min ridning att göra.

Alla tkr vi olika.

Hoppade lite med Kenny starfighter igår!

Hon kändes faktiskt riktigt fin med tanke på hur de senaste träningarna gått...

Sprången i vänstervarv är på 1.10, och oxern i vänstervarv är på 1.20.
Nu har jag svårt att tänka mig att hon inte ens ville hoppa 90cm för någon månad sedan :)

Kritik och kommentarer om förbättringar och tips är väldigt välkomna! :D

http://www.youtube.com/watch?v=CpBONmPUlAI

Jo, jag vet att min eftergift blir lite "lös" ibland, men vi har inte ridit på detta bettet (babypelham) så mycket och jag blir lite för försiktigt med det ibland... :/

Vilken härlig inställning ponnyn har till hinder =)

Lite OT: Vad har du för sadel?

Jaha .. :)

Alla tkr vi olika om de mesta men en sak är jag säker på att två av mina favvobett är de nog fler som har, tredelat och nova bett :)
(bara så ni inte tror pelham ligger på topp hos mig :p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30