Era hundar!

Kicki_83

Trådstartare
Kan ni inte berätta lite om era hundar?

Jag har en sibirien husky/alaskan husky hane som heter Cherokee. Han är snart 16 år gammel gubben. Har haft honom som sällskapshund. Han fick dra mig lite på skidor när han var ung. Han drog även en liten vagn då. Nu på lite mer gamla dagar har vi strövat en del i skog och mark. Men nu när det börjar bli sommar är det så jätte varmt för honom så då får han mest ligga å sova i skuggan. Bortskämd är han oxå ska ha grisknorrar varje dag. Han har varit ett litet vilddjur som ung men har nu börjat lungna ner sig på gamla dar. Fast nog får pipleksaken sej en omgång i bland. Synd att säga pipleksaken. Den piper bara typ 10 min sen e piptekniken trasig...sönder biten.

Ska bli roligt att läsa om er hundar:)

Senast ändrad:
Sv: Era hundar!

OJ, 16 år?! Är det vanligt för rasen att de blir så gamla?

Ja vet faktiskt inte riktigt men de andra vi har haft har väl blivit rätt så gamla men inte som Cherokee.

Haha.. Min gammeltant (sju år) "dödar" alla sina pipisar på typ fem minuter!
Hon har tyvärr en D-höft och kraftiga pålagringar på armbågarna. Vilket medför att hon förmodligen inte har så himla länge kvar att leva:cry: Ägaren som gav henne till mig är helt förundrad över att hon har hållt så länge som hon har gjort!
Gabbigumman! Bilden tagen för någon vecka sedan, uppletande..:
20235149.jpg

urcha va hemskt att veta att hon kanske inte har så långt kvar att leva...Så e det kanske med våran oxå egentligen men jag förösker bortse från att han e så gammal som han är. Huvudsaken att dom är pigga och glada!

Så länge hon är pigg & glad så får hon fortsätta! Dom flesta hade nog avlivat när dom såg graden av hennes fel men lillgumman har knappt vart halt överhuvudtaget! Först nu dom senaste veckorna som hon blivit lite stel.... Tror dock att det beror på att jag inte rider så mkt längre.. Ska simma henne i sommar för att se om muskeluppbyggnad kan hjälpa:) Om inte så får jag ta det jobbiga beslutet i höst! Hon ska få en kalassommar iaf. eftersom hon älskar att bada:bump:

Jag har en 7 mån gammal shih tzu hane som heter Elvis. Jag har honom som bästa vän/bäbis/sällskapshund/utställningshund. Var på vår första utställning i söndags och ska på utställning imorgon igen i larv. den 28-29 juni blir det nog utställning i borås också. Får väl se om det är någon som vill använda honom till avel lite längre fram :).

Här har ni min going :love:.

20290722.jpg

19749534.jpg

Syrrans hund som jag också tar hand om ibland:
Liten West highland white terrier som är bestämd. Det är inte alla han gillar och han blir lätt kaxig. Han älskar att mysa - när han själv vill. F.d champion och har titeln SUCH.

3258628.jpg

(jag vet att han har lite för lång päls)

Daghunden:
Är en korsning mellan Pitbull och Amstaff (ej planerad) på 5 år. Älskar att kramas, mysas och pussas. Nyper en med tänderna (självklart löst) när man lyckats brotta ner honom (dvs: när man busar). Han viftar alltid på svansen och under uppväxt så bröt han sin svans hela tiden så ägaren funderade på att skaffa tillstånd till att kapa av en bit. Han slutade dock att skada sig innan hon hade skaffat tillstånd. Han gjorde sina öron illa så mkt när han var yngre också, så hon funderade på att skaffa tillstånd där också, men han slutade att klia sig. Han har kliat av en bröstvårta, men det brydde han sig inte så mkt om.

18894176.jpg

Imponerande med en så gammal hund! Jag hoppas verkligen att min lilla sötnos blir minst lika gammal.

Jag har en saluki, en liten cremefärgad tik som kallas Wahidah och är 5 veckor gammal. (Så tja, jag har inte skrivit på pappren än, men hon är min ändå).
Jag träffar henne varje helg nu, då jag bor på kenneln.

Hon utvecklas FORT och är en helt fantastisk valp. Modig, nyfiken, positiv, alert och pigg men har lätt för att slappna av när hon ska det. Hennes favoritsysselsättningar är många (livet är kul när man är valp!) men några av dem är helt klart att äta, dra syskonen i öronen tills att de skriker, sova på min mage, utforska världen och få klorna klippta.

Det händer nya saker varje dag och det är helt underbart att få möjlighet att följa sin älskade valp från det att den är ett halvt dygn gammal.

Idag låg hon och sov på min hals. Så fort hon blir trött kommer hon och lägger sig på mig. Nära, nära ska det vara. Utomhus så följer hon mig då och då.

Min valp är helt fantastisk och jag älskar henne något otroligt mycket. :love:

Här finns två av mina bilder på henne:
http://www.khalil.se/kullar/v_2008/wahidah_bint_zala_scheherazade/wahidah_bint_zala_scheherazade.php

Här hemma huserar två Dvärgpinschrar, Harry som blir tre år i sommar och Kenny som blev ett år i april. Det är far och son men personlighetsmässigt är dom som dag och natt. Kenny är en av dom yraste och gladaste hundarna jag har träffat, allting är otroligt roligt och alla människor är fantastiska. Harry är också en väldigt positiv hund, men har även en något mer allvarsam sida. Han älskar sin matte och personerna i min närhet, men bemödar sig sällan med att prata med någon han inte känner. Likheten mellan dom är väl att dom båda två är väldigt energiska hundar, jag får rätt ofta svara på frågan; "Hur orkar du?" ;):D

Harry:

9194973.jpg

Kenny:

19038648.jpg

Min lilla bulle heter Ior och är en blandning mellan Bichon Frise/Shitzu och Lhasa apso, 2½ år gammal snart. En väldigt fin liten kille som tycker om det mesta, har världens vakt instinkt och ska gärna vakta gården och huset nattetid. När väckarklockan ringer på morgonen kommer han som skjuten ur en kanon och hoppar i sängen och gör allt för att väcka en. Han älskar ben och att leka med sina leksaker, förutom en, det är en pipleksak, han har sina perioder, ibland älskar han den och ibland hatar han den. Han älskar hästar dessutom och dom brukar älska honom, syrran hade en märr för ett tag sedan som skyddade honom med sitt liv och det gillade han. Hemskt glad liten kille som gärna hälsar på främmandet och på sommrarna ligger han i solen och sover. Älskar att bli fönad och badad, kloklippningen skulle han gärna glömma men det är sådant som man måste vara med om :love:

20423921.jpg
20423920.jpg

Min kära vovve är en svart schäferblandras på 6 år.
Jag har haft honom sedan han var valp, hans mamma dog strax efter födseln av valpkullen så han är uppfödd av människor via nappflaska, vilket märks för han är väldigt människofäst.

Hans bästa vänner är alla som vill leka, busa och springa med honom. Han är också bra vän med våran katt, de brukar ligga och klia varandra och även busa tillsammans. Långa promenader i skogen är mycket uppskattat. Han är väldigt lydig och väluppfostrad, en lyhörd och energisk hund som alltid försöker att vara till lags och göra alla glada.

Han älskar att åka bil, och han älskar att komma till nya platser. Men självklart är det borta bra, men hemma bäst.
Han älskar också chips, gos, mys, kärlek, pussar och att kli kliad.
Han gillar också att vara med och bada i sjön, han gör riktiga kanonkulehopp från bryggan.

Jag har många fina minnen med min Bosco, och jag hoppas på många fler. Han världens bästa hund.

Bosco2.jpg

IMAG1472.jpg

IMAG1614.jpg

Jag har en kinesisk nakenhund som heter Gizmo, han är åtta år gammal och jag har haft honom sen augusti förra året. Han är en tokig gubbe med många konstigt idéer. Rejsa på gräsmattan är det bästa som finns! soldyrkare som inget annan.

Jag har två stycken galna Papilloner, Kasper och Felix. Vovvarna är kullsyskon och har alltså alltid varit tillsammans ända sedan de var små embryon.
Egentligen så har bara Kasper räknats som min hund, och Felix som min syrras, men sedan min syster flyttade hemifrån för två år sedan så har Felix blivit som min hund också. Jag var 10 år gammal när vi köpte vovvarna och idag är jag 18 och de 8 år, så de har varit med mig i nästan halva mitt liv.
Felix älskar mat, pipleksaker och massage. Han är inte lika leksugen som Kasper utan är den som tycker bäst om att kela, och tycker att det är obehagligt när Kasper far runt med sina bollar. Han älskar dock att springa fort när det kommer till agility, och där är han i agilityklass 2.
Kasper tycker inte att han får ut så mycket av att kela med främmande människor, men han tycker mycket om när de leker med honom. Han är snäppet galnare än Felix och har därför inte lyckats lika bra på agilitybanan eftersom att han blir lite överexhalterad.
Båda mina vovvar är väldigt roliga, presonliga och läraktiga och kompenserar varandra väldigt bra! :bump:
Kasper är den röda och Felix den svarta:
40455_12098394961.jpg

DSC01700-Kopia.jpg

Jag har en söt liten Borzoi:love: Han är 17veckor idag:laugh:
Han är med mig överallt, vi åker massor bil och besöker vänner kors och tvärs över sverige. Han är en behaglig valp som finner sig i allt, han är tillgiven och älskar träna lydnad. Han vill vara utomhus jämt jämt jämt, förutom när det är dags att sova, då ska han sova i sin mjuka säng, helst sovandes på rygg med benen i vädret, snarkandes;)
19874670.jpg
[/url][/IMG]

Idefix har även lärt sig att Bada är bland det roligaste som finns!! Och han störtdyker ner i vattnet, huvud och allt under ytan:eek:

19874335.jpg
[/url][/IMG]

Ganti är en isländsk fårhund på 1 år snart, som är ett riktigt busfrö som älskar allt och alla. Mat är en stor favorit, lekkompisen katten sylvester och såklart att busa med andra hundar.
2008-02-25055.jpg

Jag har en underbar Samojed tik på 2 år. Har haft henne sen hon var 10 veckor gammal.
En mycket go och arbetsvillig hund, som älskar Agility.
Glad och sprallig, och som tror hon är STÖRTS BÄST OCH VACKRAST i hela världen!! :D
Och hon är en riktig livsnjutare!

Hund nr 2 är nu på g!! =)

9Maj012.jpg

1maj055.jpg

Jag (vi) har en härlig släthårig foxterriertik på 4 ½ år (fyller 5 i augusti, vad tiden går fort!) som heter Nikki, eg. Hunterfields Singing Ice. Hon är med på allt, vare sig det gäller att gosa och ta det lugnt, eller att träna och gå långpromenader. Hennes favoritsysselsättningar är att sola, leka, jaga och sova under täcket - en riktig livsnjutare. När hon vill jaga är det främst fåglar som faller offer trots att hon mycket hellre skulle vilja smaka på någon av kaninerna, för att undvika det har vi varit tvugna att dela av tomten så att hon har framsidan och kaninerna baksidan. Grannens katt är också en favorit..

Bilder fotade igår:

Nikkisol1.jpg
Nikkisol4.jpg

Grythunden dyker ner i dammen för att hämta sin boll :p
Nikkisol2.jpg
Nikkisol3.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har letat hundras under en lång tid nu och börjar bli väldigt less på att ständigt bli besviken. När vi tror att vi läst på ordentligt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 929
Senast: Riru
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 983
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 791
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18