Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är era favoriter när det kommer till vita viner? För sällskap? För viss typ av mat?
Och vilka är era favoritbubbel? Både när det kommer till cava och prosecco.
Jag älskar bubbel, men Moet går inte ner, skitvidrigt Föredrar italiensk prosecco, har ingen favorit dock, köper så pass sällan så jag köper det som lockar mig där och då.Dricker knappt vitt här hemma då vi samlar på Amarone och röda viner men ska jag dricka vitt så måste det vara ifrån Chablis eller på druvan Pinot Grigio. Även det vita ifrån Tommasi är härligt!
Annars är det bubbel som gäller, vi har alltid nån eller två flaskor av både Moet & Dom Perignon hemma. Älskar bubbel!
Allt utom chardonnay Nu dricker jag inte, men uppskattade torrt vin i allmänhet. Sött vitt vin är en styggelse i min mun. Pinot Grigio eller Gris, Chablis och Sauvignon Blanc går i allmänhet fint.
Vad gäller bubbel tycker jag att det finns många riktigt goda varianter i budgetklass. Freixenet i den svarta flaskan, och Rotari, och en annan vars namn flyr mig nu men det kostar typ 89:- och är en prosecco.
Hehe, kommer bara på vad jag INTE gillar, och Freixenet i den svarta flaskan går inte nerAllt utom chardonnay Nu dricker jag inte, men uppskattade torrt vin i allmänhet. Sött vitt vin är en styggelse i min mun. Pinot Grigio eller Gris, Chablis och Sauvignon Blanc går i allmänhet fint.
Vad gäller bubbel tycker jag att det finns många riktigt goda varianter i budgetklass. Freixenet i den svarta flaskan, och Rotari, och en annan vars namn flyr mig nu men det kostar typ 89:- och är en prosecco.
Du vet att alla viner ifrån distriktet Chablis görs bara på druvan Chardonnay
Du vet att alla viner ifrån distriktet Chablis görs bara på druvan Chardonnay