Era favorittapeter!

Sv: Era favorit tapeter!

Jag älskar typ allt från Borås Tapeter och Eco Wallpaper.
Vågar inte gå in på deras sida så jag kan visa några dock, jag har inte tid att sitta där hela kvällen (vilket är vääldigt lätt hänt..) :p

Jag skulle säga att vi stilmässigt är ganska långt ifrån varandra :D Vi helrenoverar ju vårt hus så det blir en del nya tapeter.

Köket har fått (matrummet kommer få på en vägg)

th_a6994472f2f4eaaee89f8ac4c106f896_46533.jpg

Den är från Midbec Elements och har faktiskt lurat en och annan att vi har råa betongväggar i köket :p

Vardagsrummet kommer få en fondvägg och vi är lite sugna på ngt sånt här från Midbec
th_a6994472f2f4eaaee89f8ac4c106f896_46540.jpg

th_a6994472f2f4eaaee89f8ac4c106f896_elements46504_1.jpg

th_a6994472f2f4eaaee89f8ac4c106f896_4650035.jpg

Biblioteket kommer få den här från Boråstapeter
1604_1.jpg

I övrigt kommer vi ha ganska mycket vita väggar. Men sovrum, barnrum och kontor har vi ingen koll på alls (den del av huset som ska byggas till)

Vill inte förringa din smak det minsta - så jag hoppas du inte tar illa upp - men den där tapeten skulle ALDRIG I LIVET komma in i mitt hus :eek:

Tur att man har olika smak :D

Jag vill ha ljus, milda och lugna tapeter. Jag har ett gammal hus och lågt i tak - så allt stormönstrat går bort fullständigt.

Mitt nuvarande projekt är garderobsrenovering - och jag blev löjligt lycklig över att hitta en omönstrad, ljusblå tapet för 50 kr rullen förra helgen :D.

/Lizzie

I vårt nuvarande hus hade den inte heller kommit in, lågt i tak med få fönster vilket gör att alla tapeter går i vit.
Vårt nuvarande hus är 1700-1800 någon gång och nästa trooor jag är från tidigt 1900 eller 1800. Men ena är gammal drängstuga och andra är ett av huvudhusen.

Ska kanske lägga till att jag aktivt söker efter just rävtapeter till köket men det verkar inte vara det vanligaste motivet

Åh men hej vilken trevlig tråd. ;) Jag har ett helt hus att tapetsera och har svajat VÄLDIGT mycket kring vad jag vill ha. Men det klarnar med tiden. Huset = torp, kanske 1800-tal. Jag dras till att blanda gamla tryck med moderna som matchar stilen.

Kök, tillsammans med vit bröstpanel och vitt lantkök.
10618997-origpic-4c5c70.png

Detta är den enda jag köpt ännu. Till sovrummet. Den är SÅ fin!
20401419full.image.ashx

Den här är jättefin men passar inte nånstans...
xia1b_16724131.jpg

Denna funderar jag på till vardagsrummet. Så ljus och glada färger!
garden-party_koll_2.jpg

Jag förstår att du lutar åt de tapeterna vad det gäller ditt torp. Tror det kan bli superfint :d

Vårt hus är en gammal byggbarack som flyttades och gjordes om på 50-talet. Så det finns inte ngn egentlig stil som måste bibehållas. I gamal huset byter vi ju ut alla fönster mot stoooora fönster eller i vissa fall mot hela glaspartier. Utsidan lär väl sluta på modern men inuti vill vi ha känslan av industri möter ombyggd ladugård möter klassiskt..

ähum typ så :p

Av Hanna Werning och är svindyr :p

Passar in på min favorit också :o
tapeter-hanna-werning-1318_32034.jpg

Den sitter på en vägg i mitt fd. tonårsrum, numera mina föräldrars TV-rum :love: Skulle gärna vilja ha den hemma också, men vet inte riktigt vart i så fall. Den kräver ju sitt rum om man säger så :p

Den är urfin i verkligheten! Tapeten är ganska tjock men mjuk och för en newbie som mig känns det som att den borde vara ganska enkel att sätta upp utan att man har sönder den. Liiite mörkare i färgerna och botten kan man säga är ungefär linnefärgad.

caoimhe: Den är från Rusta!

Kan slänga in en som jag också verkligen gillar och gärna skulle ha i mitt extrarum som blir kontor/gästrum. Både denna och den jag vill ha i köket (se tidigare inlägg) är ritade av originalmönster från ca 1800-tal. Från Duro.
20230147-origpic-b469ab.jpg

Miljöbild

I vårt nuvarande hus hade den inte heller kommit in, lågt i tak med få fönster vilket gör att alla tapeter går i vit.
Vårt nuvarande hus är 1700-1800 någon gång och nästa trooor jag är från tidigt 1900 eller 1800. Men ena är gammal drängstuga och andra är ett av huvudhusen.

Ska kanske lägga till att jag aktivt söker efter just rävtapeter till köket men det verkar inte vara det vanligaste motivet

Nä, dylikt mönster kräver sitt hus :D

/Lizzie

Just den tapeten, men den vita varianten, har vi satt upp i köket. Och vi har hyffsat lågt i tak och gamla små fönter. Jag gillar den, det är sommar året runt i vårt kök nu.

Annars spanar vi tapeter till övervåningen just nu. Till hallen uppe och nere kommer det bli boråstapeter lace, den blå med spetslängder, och i vardagsrummet lutar det åt den paisleymönstrade.

Jättetrevligt med en sådan här tråd :)
Vi har ett helt hus som vi håller på att tapetsera.
Övervåningen är klar och vi har precis börjat med nedervåningen.
Du och jag har nog lite olika stil ;)
Denna från Ralph Lauren blir det i biljardrummet som är nästa projekt:
2psn4es.jpg

Nu ser jag att den ser väldigt mörk ut här, men den lättas upp med ljusa paneler :)

Senast ändrad:

Inspirerad av blåbäret

I am the master när det gäller tapeter :sneaky: :D

Just i går var jag på jakt efter tapet som kan vara kompis med vår nya fototapet:

webbeliwebb_skipas_tapet_till_tredje_rummet_5302040b9606ee097138def6.jpg

Jag tänker att det blir två olika nyanser av grönt, kanske två från Boråstapeter Pigment (Linden green och Olive green).

Och jag vill slå ett slag för tapeter från Rusta.
Vi har en tapet från Rusta i vårt gästrum, och jag vill påstå att den står sig rätt bra i kvalitet, särskilt i förhållande till det låga priset.

Just den som vi har finns inte längre, men de har ofta väldigt fina tapeter inne. Den här är från Rusta:
lillarummet_5098cd52ddf2b3719900005e.jpg

I går hittade jag några från Decor Maison och insåg att jag har på tok för få väggar och rum hemma. Funderar på att tapetsera insidan av toalettdörren :angel:

79-0234_main.jpg

79-0271.jpg

Även Ellos har superfina tapeter:

79-0115_tv.jpg

79-0557_tv.jpg

79-0479_tv.jpg

Senast ändrad:

Varför inte tapesera garderobsdörrarna?
Vi har tapetserade garderobsdörrar, i nya huset tänkte jag sätta något roligt på garderobsdörrarna, och ha ganska neutrala tapeter i övrigt. Och så ska jag slänga ut 80-talet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 538
Senast: Stina12
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Hemmet Saknar en tråd där vi kan dela med oss av bilder och tankar kring inredning, för att få och ge inspiration! Tapeter, möbler, textiler...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 565
Senast: Sjalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈