Er definition av...

M

Mirus

Hur definierar du dessa ord/begrepp?

Ridkonst

Klassisk dressyr

Barockridning

Akademisk Ridkonst

Har ni fler "dressyr" grenar utanför tävlingsdressyren får ni hemskt gärna fylla på.
Eftersom de flesta verkar ha en egen definition av många av de de ord som finns för ridstilar så hade det varit intressant att höra hur ni ser på det.
Jag har med all säkerhet glömt hälften av de benämningar man kan ha.

Sv: Er definition av...

Ej insatt som jag är så trodde jag att Barock/AR var samma sak :confused: Inte för att jag någon större koll på vad det är mer än att det skiljer sig från den engelska/klassiska (?) ridningen.

Hehe eftersom jag inte är insatt så skriver jag det första jag tänker på ;)

Ridkonst: Då tänker jag typ frihetsdressyr, ridning utan sadel och träns...

Klassisk dressyr: Samma som "vanlig" dressyr fast ryttare som valt att inte tävla vill inte beblanda sig med dressyrfolk så dom kallar det "klassisk dressyr" ;) Kanske även lite mer inspirerat av akademiskt och centrerad ridning...

Jag trodde också akademsikt och barock var samma slags ridning men kanske med lite olika utrustning?

Jag är bara intresserade av hur folk tänker på det och är det så att ni tycker att Akademisk Ridkonst och Barockridning är samma sak så är det just den åsikten som är intressant för min del.
Läser och begrundar mest och hoppas att det inte blir en rätt/fel diskussion.

Rätta mig om jag har fel men den tråden handlar om vad akademisk ridkonst är inte hur begreppen skiljer sig?

Liknande trådar

Ridning Jag har nu ridit för två olika instruktörer som, om jag fattat rätt, har HELT olika åsikt om vartåt magögonen/bäckenet ska vara riktat...
2
Svar
27
· Visningar
3 438
Senast: drysno
·
Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·
Ridning Vet inte om den får ligga i detta forum men jag chansar. :) Tänkte att vi som håller på med denna gren kunde haft en egen tråd att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 112
Senast: Djurjouren
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar