Er bästaste favvishoppövning

Sv: Er bästaste favvishoppövning

Mera, mera, mera.... det är sånna här svar jag ville ha!!!!

Snälla, rita en bild som illustrerar!!!!

Jag tycker att skritthoppning ger bra effekt på kontrollen. Jag har bara gjort det på små hinder, max 50. Jag skjuter oftast fram markbommen litet för att få ett litet längre språng. Hästarna lär sig att inte rusa över hindrena. Och dom som har övningen "inpräntad", Saktar liksom av litet innan hindret om dom är osäkra när man hoppar vanligt. Sen tar det ganska bra på rumpan på dom åxå!

Jag brukar köra 5 oxrar som studs på ca 90-100 cm när vi har styrketräning / smidighetsträning.
Fast detta kan man inte göra för mkt för hästarna får MKT mjölksyra

Har du kommit på det själv eller har du fått rida det på träning, för tränare?

knapplån

Min favoritövning är denna.
Man börjar med 5 studs på raken som uppvärmning.

Sen flyttar man ihop två studs till en oxer.

Då blir det alltså 3 studs - ett galoppsprång - oxer.

Det bra med denna övning är också att man kommer väldigt rätt på oxern och kan höja den lite över den nivå man vanligtvis hoppar på.

För hästarna är det bra styrketräning och tänkeövning.
Det är nog en av de övningar jag hoppar mest.

En annan övning är två hinder med 17 meter emellan, sen ska man variera att rida mellan 4 och 6 språng emellan. Ger kontroll på galoppen.

En sista övning som man aldrig kan rida för mycket av är serpentinbågar med galoppbyte. Hindren (som ska vara små) ska inte stå rakt över medellinjen utan lite snett i "ridriktningen". Det viktigaste är att vad som än händer får man aldrig rida an ett hinder i fel galopp, däremot får man lägga volter. En riktig lydnadsövning.

Tänkte säga till alla som undrar att; Ett galoppsprång för stor häst 3,5 m

Vad bra övningar ni fått fram...önskar att jag kunde prova dem men har ingen egen häst jag kan träna på:mad:

Men här kommer en jag hoppade förra veckan, bra gymnastik!!

Alla hindrena står på medellinjen, så att man hoppar från A-C eller tvärtom. Först två cavalettibockar och en oxer som står på studsavstånd, efter oxern-ett galoppsprång-räcke-ett galoppsprång-oxer-ett galoppsprång-räcke.
Får hästarna att verkligen tänja elasticitet och muskler då de växlar mellan räcken, studs och oxer. Dessutom måste du som ryttare koordinera alla dina rörelser för att hålla hästen rak och med en jämn galopp. Här i denna övning kan du nästan också höja upp hur mycket som helst:bump: , tänk bara på att vid större höjningar av hindret måste ju även avståndet ändras på lite! Hästarna hoppar upp väldigt fint och blir starka och lydiga!:banana:

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 040
Ridning Hej allihop. Vänder mig till er eftersom jag behöver få lite råd från några som (vad jag förstått) inte är fullt så stressade och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 731
Senast: Totola
·
Hoppning Som många kanske redan vet har jag nyligen köpt en 6-åring e. Lansing, ue. Contender som har startat 140 hoppning, jag importerade den...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.